[Linux-programlama] Re: php: include isleminin performansi

---------

[Linux-programlama] Re: php: include isleminin performansi

From: Rüºtü Derici <rustuderici_at_gmail.com>
Date: Mon, 7 Jan 2008 00:42:42 +0200

Bir web sayfasýnýn kabuledilebilir açýlma hýzý..web hizmetinin önemine
göre 7-15 saniye olabilir ..
Bunu baz alarak include 'lu ve include'suz benchmarklar yapabilirsiniz..

ama þunu unutmamak gerekir ..bir projenin sadece hýzlý çalýþmasý yetmez..
deðiþtirilebilir ve daha da önemlisi geliþtirilebilir olmalýdýr..
dolayýsýyla projenizi bir kaðýt üzerinde parçalara bölüp bu parçalarý
ayrý ayrý projecikler gibi
düþünerek bütüne yaklaþmak ..daha sonraki zahmetlerinizi azaltacaktýr..

ayrýca tekrarlý kodlardaki hata bulabilme oraný organize bir þekilde
birbirinden ayrýþtýrýlmýþ dosyalara
nazaran daha düþük olacaktýr..

Olaya bir de bu açýdan bakarak kayýp kazanç hesabýnýzý yapabilirsiniz..

Ve en önemli durum da geliþtiricinizi deðiþtirdiðinizde yeni gelen
kiþinin tüm kodu hatmetmek yerine
ana kýsma bakarak projenin gidiþatý hakkýnda fikir sahibi olmasý gerekir..
Bu da ancak doðru bir modülarite ile mümkün olabiliyor..
Yani ya include ile fonksyonlarýn ayrýþtýrýlmasý
yada php'nin object oriented yapýsýna uygun bir aðaçta iþlerin toparlanmasý
bir projenin olmazsa olmazlarýndan biri..
tabi tek sayfada herþeyi halledebileceðiniz basit iþler için bu
söylediðimin tam tersi çoðunlukla geçerli olacaktýr..
ama oradaki include iþleminde kaybedeceðiniz zaman zaten mikro saniye
düzeyinde olur :D

Sevgiler,
Rüþtü