[linux-programlama] Re: gettext karakter sorunu ve SIGSEGV?

From: Enver ALTIN (ealtin@parkyeri.com)
Date: Sun 03 Oct 2004 - 14:16:09 EEST

Merhaba,
On Sun, 2004-10-03 at 13:01 +0300, Özkan KIRIK wrote:
> Gelistirdigim yazilimda gettext kullaniyorum,
> Linuxta sorunsuz olarak calisan kodlari, FreeBSD de deniyorum.
> FreeBSD'de
> setlocale islemi basarili olduktan sonra gettext(...) fonksiyonunu
> cagirdigim anda SIGSEGV aliyorum.
> ama setlocale basarisiz ise gettext fonksiyonu normal calisiyor.
> sorunun kaynagini bir turlu bulamadim.

Bu normal degil. Bir yerlerde bir terslik olmali. Bu durumu
tekrarlayabilecek basit bir kod ornegi gondermemissiniz, birsey soylemek
zor ama genel anlamda hata ayiklarken kullanabileceginiz birkac ipucu
yazacagim.

Uygulamanizi derlerken CFLAGS="-g" ile derleyin, gdb ile calistirin ve
hata olustugu zaman bir backtrace (bt) alin. Sorunun tam olarak nereden
kaynaklandigini bulmak onemli. Eger mumkunse gettext ve kullandiginiz
diger kutuphaneleri de -g ile derleyin veya debug paketlerini kullanmayi
deneyin, bu sekilde kutuphane fonksiyonlarinin da nerede hata yaptigini
bulabilirsiniz.

Ornek bir derleme islemi:

        $ CFLAGS="-g" gcc -o deneme deneme.c
        $ gdb deneme
        (gdb) run

        [....]

SIGSEGV aldiktan sonra:

        (gdb) bt

Iyi eglenceler,

--
Enver ALTIN                   |        http://skyblue.gen.tr/
Software developer @ Parkyeri |      http://www.parkyeri.com/

-- Attached file included as plaintext by Ecartis -- -- File: signature.asc -- Desc: This is a digitally signed message part