[linux-programlama] Re: mobil java uygulamalari

---------

From: Dogan Zorlu (doganzorlu@doganzorlu.com)
Date: Thu 10 Jun 2004 - 10:53:04 EEST

Cep telefonları içinde Symbian barındıranlar ve barındırmayanlar diye ikiye
ayrılabilir temel olarak. Symbian için C/C++ ile kod geliştirebileceğiniz
sdk lar mevcut. Ben Nokia nın sdk sını kullandım. Fakat ilk yaptığım
projeleri şimdi midp 1.0 standardına göre midlet olarak yeniden düzenliyorum
nedenleri ise şu şekilde sıralanabilir;

Negatif etkenler;

1. C/C++ ile hangi cihaz için kod yazarsanız sadece o cihazda çalışıyor.
2. Kodlama embedded bir cihaz için yapıldığından kendine has bir bellek
yönetimi, io yönetimi var ve karmaşık. Çok küçük işlemler için çok fazla kod
yazmak gerekiyor.
3. Midlet ile hazırlanan grafik arayüz az bileşen içeriyor. (Kendi
bileşenlerinizi yazarak bunu extend etmek mümkün tabi)

Pozitif etkenler;

1. Midp 1.0 standardını çok ilkel telefonlar bile destekliyor (içinde java
var diyorsa klavuz, bu midp 1.0 ı kastediyor). Yeni çıkan midp 2.0 şu anda
Nokia 3650 ile bile desteklenmiyor. Bu nedenle ben midp 1.0 tercih ettim.

Dikkat edilecek hususlar;

1. Midp1.0 cihazda midp2.0 api dan bir sınıf kullanırsanız hata bile
vermeden uygulama kapanıyor. Bu sınıf yada fonksiyonu kendiniz arayıp
bulmanız gerekecek. O nedenle kullanacağınız API ı iyice inceleyin.
2. Değişik telefon üreticileri kendi telefonlarının donanımına özel ilave
sınıflar da veriyorlar. (Kamera, fullscreen api vs). Bunları kullanmaktan da
kaçınmak gerekiyor.

Benim karşılaştığım durum ve uyguladığım çözüm bu şekilde.

Not: Ne yazıyorsun diyen olabilir, Progress 4GL için bir sistem
administration konsolu yazıyorum. Development için kullandığım test
platformu Nokia 3650.

Kolay gelsin..