[linux-programlama] Re: Yazdirma

---------

From: Nilgün Belma Bugüner (nilgun@superonline.com)
Date: Wed 07 Jan 2004 - 07:58:13 EST

    Selam,

    Yazdırma konularında tecrübem yok ama pr komutunu denediniz mi?
    Belki gerekli dönüşümü yapar, bir de sizin denediğiniz
    işlemlerde komutu verirken
    $ LC_ALL="tr_TR" komut
    yazıp deneyin derim. Bu gerekli dönüşümü yapabilir.
    Ya da LC_ALL="tr_TR" ile çıktıyı standart çıktıya yönlendirip
    oradan yazıcıya borulayabilirsiniz. Bu daha garanti olur.

    libc'de geniş karakterlerle ilgili bir sorun var.
    setlocale (LC_ALL, "");
    yazınca sistem UTF-8 ayarlıysa konsol çıktısında metnin iso açılımı
    görüntüleniyor.
    setlocale (LC_ALL, "tr_TR");
    verince bu sorun kalmıyor. Bilmem bu bilgi size yararlı olur mu?

    Esen kalın,
    Nilgün

    Çarşamba 7 Ocak 2004 12:43 sularında, Yüksel ÖZCAN şunları yazmıştı: