[linux-programlama] Re: Yazdirma

---------

From: Yüksel ÖZCAN (yukselozcan@celiknet.com)
Date: Thu 08 Jan 2004 - 04:27:03 EST

    Herkese selam,
    Turkce karakter yazdiramama sorununun kaynagi dun degimi gibi redhat9 mus.
    Sistemimdeki rh9 lardan bir tanesini dun aksam fedoraya terfi ettirdim. ilk
    denemede sonuc basarili idi. Fakat fedorada da karakterler biraz buyuk
    cikiyor, ya bunlari bi sekilde kucultmem yaa RH9'a saglam bir turkce
    desteklettirmem gerek? yardimci olabilecek varsa sevinirim.

> [...]
    > Ya da LC_ALL="tr_TR" ile çıktıyı standart çıktıya yönlendirip
    > oradan yazıcıya borulayabilirsiniz. Bu daha garanti olur.
    >
    > libc'de geniş karakterlerle ilgili bir sorun var.
    > setlocale (LC_ALL, "");
    > yazınca sistem UTF-8 ayarlıysa konsol çıktısında metnin iso açılımı
    > görüntüleniyor.
    > setlocale (LC_ALL, "tr_TR");
    > verince bu sorun kalmıyor. Bilmem bu bilgi size yararlı olur mu?
    >
    > Esen kalın,
    > Nilgün
    >
    > Çarşamba 7 Ocak 2004 12:43 sularında, Yüksel ÖZCAN şunları yazmıştı:

    Esas