[linux-programlama] Re: Yazdirma

---------

From: Yüksel ÖZCAN (yukselozcan@celiknet.com)
Date: Wed 07 Jan 2004 - 05:43:50 EST

    Enver Bey, Baris Bey ve ceplayan diger arkadaslar. Cevaplariniz icin
    tesekkur ederim. Aynı rapor icin Turkce karakter sorunum halen devam ediyor.
    Turkce karakter sorunu sanirim redhat9'dan kaynaklaniyor. Aksama Mdk9.2 ve
    fedora kurarak tekrar deneyecegim. Bu 2 dagitimla belki yazici icin
    turboprint'in driverina da gerek kalmayacak. Olmassa programi kullanacaklara
    (istemeyerek) turkce karakter kullanmamalarini soylerim. Aslinda Mustafa
    KARAKAPLAN'in hastane ve food programlarini da inceliyorum. Fakat o
    programlar yaziciya direkt fopen("/dev/lp0", "w") seklinde erisim yapiyor.
    Yaziciya turkce karakter yazdirma sorunu orada cozulmus fakat tahminimce bu
    tek bir yazici icin yazilmis bir uygulama. Eger bu sorunlari cozemessem
    raporlar icin baska yollar arayacagim. Son olarak; windowsta wsh diye bir
    olay var. *.wsh dosyalari calistirinca direkt excelde duzenliyor
    raporu(c:\windows\samples\wsh\ klasoru). Openoffice icin wsh gibi birsey
    varsa rapor ve turkce karakter isini oldugu gibi openoffice uzerine
    yikabilirim. Simdi cevap aradigim soru; Linuxta wsh'nin karsiligi varmi,
    varsa nedir ?

    İlginize tesekkur ederim

    Yuksel OZCAN
    http://muhasebeci.sf.net