From: Enver ALTIN (ealtin@parkyeri.com)
Date: Fri 03 Dec 2004 - 15:15:54 EET
Merhaba,
On Fri, 2004-12-03 at 04:37 -0800, BULENT AYDIN wrote:
> beyinler uyusmus , arastirmanin kitap karistirmanin ne
> demek oldugunu bilmiyorsan , altin semerde vursan
> bos... programcida olamazsin baska bir haltta...
> yle sadece grafik arayzdeki dgmeleri tiklayip ,
> deneyip yanilma ile sihirbazlarla form yaratmak pek
> bir anlam ifade etmiyor...
Bu tartışmanın üzerinde biraz çalışırsak belki verimli bir sonuç
üretebiliriz; ancak şu andaki biçimiyle listeyi okuyan herkesin
faydalanabileceği bir sonuç elde edemeyeceğimizi hissediyorum.
Bu gibi durumlarda genel bir özet bazen işe yarıyor. Elimizdekiler:
* Programlama eğitimi sırasında (yüzyüze eğitimde veya kitaplarda)
yeni başlayanların konuya hızlıca ısınabilmeleri için gerçek
hayatta yaşanan olgular, gerçekte olduklarından çok daha
basitmiş gibi gösteriliyor.
* İnsanlara gözle görülebilir nesnelerin nasıl kullanılacaklarının
öğretilmesine, nasıl çalıştıklarının öğretilmesinden daha fazla
çaba harcanıyor.
* Birbirine bağlı bileşenlerden oluşan bir kütüphaneler zinciri
hakkında yeterli bilgiye sahip olmak, benzer amaçlar taşıyan
kütüphaneleri kullanabilme veya hızla öğrenebilme yetisini
beraberinde getiriyor (MFC yada Gtk+ bilen bir programcının, bu
kütüphanelerdeki genel yaklaşımları kullanarak her ikisindeki
genel yaklaşımları da bilmeyen, ancak üst düzey bileşenleri
kullanabilen bir programcıya kıyasla diğer alternatifleri daha
hızlı öğrenmesi konusu).
* Bu biçimde eğitim görmüş ve sistemlerin bileşenleri konusunda
bilgi edinmeye meraklı olmayan/ilgilenmeyen insanların (Serdar
hocam, "özgür yazılım camiası içerisinde" kısmını da ekleyesim
geldi ama tam da o anlamı çıkaramadım, gerekiyorsa düzeltiniz)
nezaketen desteklenmesi yerine yol gösterilerek ve kılavuzluk
edilerek öğrenme süreçlerine yardımcı olunması daha doğru ve
uzun vadede verimli bir yaklaşım.
* Hızlı(?) Uygulama Geliştirme (RAD) araçlarının programcıdan
sistemin nasıl çalıştığını gizlemek gibi bir yan etkisi var,
ancak bu araçların asıl amaçlarının programcının rutin işlerini
azaltmak ve zaman kazandırmak olduğu programlama eğitimi
süresince göz önünde bulundurulmalı.
* Bu gibi nedenlerle ülkemizde ve dünyada yazılım sektörü ciddi
kayıplara uğruyor; değerli insan gücü ve zaman boşa harcanıyor.
* Yazılım geliştirme süreci bir mühendislik konusu. Yalnızca kod
yazabilmek yazılım geliştirebilmek yetisine sahip olunduğu
anlamına gelmiyor. Pazarlama, planlama, belgeleme, tasarlama,
prototyping, geliştirme, test, Q&A aşamalarının ve ilgili
oldukları diğer süreçlerin yönetiminin yazılım geliştirme süreci
kapsamında olduğu gözönünde bulundurulmalı.
gibi birşeyler sanırım. İsterseniz tartışmayı bu yönde sürdürelim.
Ä°yi eÄŸlenceler,
-- Enver ALTIN | http://skyblue.gen.tr/ Software developer @ Parkyeri | http://www.parkyeri.com/
_______________________________________________
Linux-programlama mailing list
Linux-programlama@liste.linux.org.tr
http://liste.linux.org.tr/mailman/listinfo/linux-programlama