Programlama ogretisi hakkinda beyin firtinasi (Was:Re: [Linux-programlama] java hakkýnda)

From: Enver ALTIN (ealtin@parkyeri.com)
Date: Fri 03 Dec 2004 - 15:15:54 EET

Merhaba,

On Fri, 2004-12-03 at 04:37 -0800, BULENT AYDIN wrote:
> beyinler uyusmus , arastirmanin kitap karistirmanin ne
> demek oldugunu bilmiyorsan , altin semerde vursan
> bos... programcida olamazsin baska bir haltta...
> yle sadece grafik arayzdeki dgmeleri tiklayip ,
> deneyip yanilma ile sihirbazlarla form yaratmak pek
> bir anlam ifade etmiyor...

Bu tartışmanın üzerinde biraz çalışırsak belki verimli bir sonuç
üretebiliriz; ancak şu andaki biçimiyle listeyi okuyan herkesin
faydalanabileceği bir sonuç elde edemeyeceğimizi hissediyorum.

Bu gibi durumlarda genel bir özet bazen işe yarıyor. Elimizdekiler:

      * Programlama eÄŸitimi sırasında (yüzyüze eÄŸitimde veya kitaplarda)
        yeni baÅŸlayanların konuya hızlıca ısınabilmeleri için gerçek
        hayatta yaÅŸanan olgular, gerçekte olduklarından çok daha
        basitmiÅŸ gibi gösteriliyor.
      * Ä°nsanlara gözle görülebilir nesnelerin nasıl kullanılacaklarının
        Ã¶ÄŸretilmesine, nasıl çalıştıklarının öğretilmesinden daha fazla
        Ã§aba harcanıyor.
      * Birbirine baÄŸlı bileÅŸenlerden oluÅŸan bir kütüphaneler zinciri
        hakkında yeterli bilgiye sahip olmak, benzer amaçlar taşıyan
        kütüphaneleri kullanabilme veya hızla öğrenebilme yetisini
        beraberinde getiriyor (MFC yada Gtk+ bilen bir programcının, bu
        kütüphanelerdeki genel yaklaşımları kullanarak her ikisindeki
        genel yaklaşımları da bilmeyen, ancak üst düzey bileÅŸenleri
        kullanabilen bir programcıya kıyasla diÄŸer alternatifleri daha
        hızlı öğrenmesi konusu).
      * Bu biçimde eÄŸitim görmüş ve sistemlerin bileÅŸenleri konusunda
        bilgi edinmeye meraklı olmayan/ilgilenmeyen insanların (Serdar
        hocam, "özgür yazılım camiası içerisinde" kısmını da ekleyesim
        geldi ama tam da o anlamı çıkaramadım, gerekiyorsa düzeltiniz)
        nezaketen desteklenmesi yerine yol gösterilerek ve kılavuzluk
        edilerek öğrenme süreçlerine yardımcı olunması daha doÄŸru ve
        uzun vadede verimli bir yaklaşım.
      * Hızlı(?) Uygulama GeliÅŸtirme (RAD) araçlarının programcıdan
        sistemin nasıl çalıştığını gizlemek gibi bir yan etkisi var,
        ancak bu araçların asıl amaçlarının programcının rutin iÅŸlerini
        azaltmak ve zaman kazandırmak olduÄŸu programlama eÄŸitimi
        süresince göz önünde bulundurulmalı.
      * Bu gibi nedenlerle ülkemizde ve dünyada yazılım sektörü ciddi
        kayıplara uÄŸruyor; deÄŸerli insan gücü ve zaman boÅŸa harcanıyor.
      * Yazılım geliÅŸtirme süreci bir mühendislik konusu. Yalnızca kod
        yazabilmek yazılım geliÅŸtirebilmek yetisine sahip olunduÄŸu
        anlamına gelmiyor. Pazarlama, planlama, belgeleme, tasarlama,
        prototyping, geliÅŸtirme, test, Q&A aÅŸamalarının ve ilgili
        oldukları diÄŸer süreçlerin yönetiminin yazılım geliÅŸtirme süreci
        kapsamında olduÄŸu gözönünde bulundurulmalı.

gibi birşeyler sanırım. İsterseniz tartışmayı bu yönde sürdürelim.

Ä°yi eÄŸlenceler,

--
Enver ALTIN                   |        http://skyblue.gen.tr/
Software developer @ Parkyeri |      http://www.parkyeri.com/