Re: [Linux-programlama] java hakkinda

From: Tonguc Yumruk (tongucyumruk@interaktif.gen.tr)
Date: Fri 03 Dec 2004 - 10:28:05 EET

Sanıyorum o mesajında Serdar Köylü'nün anlatmaya çalıştığı şey şu:
Tabiiki ekrandaki her üçgeni, her kareyi, şun, bunu çizmekle siz
uğraşmamalısınız. GTK/QT gibi toolkitlerin ve çeşitli RAD araçlarının
varlık sebebi bu. Bu iş için tasarlanmış araçları yaratmak ve kullanmak
zaten UNIX felsefesinin getiriği bir gelenektir. Programcı asıl sorun
üzerine odaklanmalı, GUI'yi yaratma, üçgeni oraya beşgeni buraya çizme
gibi alt seviye hamallıkları ise kullandığı kütüphaneler, yerine göre
Makefile'lar vs... yoluyla halletmelidir.

Fakat burada atlanmaması gereken nokta bu tip programları kullanırken
programcının arkada neler olup bittiğini bilmesi gerekliliğidir. Bu tip
araçlar "hiçbirşey bilmeyen biri de program yazabilsin" diye değil, bu
işlerin nasıl olduğunu bilen programcılar işlerini daha çabuk
halledebilsin, hamallığa girmesin diye üretilmiştir. Eğer siz ekrana
üçgen, beşgen çizerken arkaplanda neler olduğunu, veya Delphi'de ekrana
koyduğunuz bir "veritabanı componenti"nin arkaplanda neler yaptığını
bilirseniz bu sizi daha iyi bir programcı yapacak, programınızda nereden
kaynaklandığını bilmediğiniz sorunların ortaya çıkması olasılığını
azaltacaktır.

Fri, Dec 03, 2004 at 07:43:10AM +0000 Tarihinde Burak B&B DemiÅŸki :
> Merhaba;
>
> Serdar hocam biraz fazla hakim olduğunu dile getirmeye çalışıyor
> galiba ya da ben öyle anladım :( hocam yazdığınız gibi programlar
> öğlene kadar çalışmıyor takriben 120.000 kişiye hitap eden program
> haftanın 7 günü 24 saat çalışıyor biz yeniliklere açığız hocam
> size de saygımız var ama sadece dikdörtgen, kare ve ya üçgen
> çizmeklede programcı olunmuyor,
>
> İlgilenip değerli fikirlerini bildiren arkadaşlara çok teşekkür
> ederim, bildiğimiz bir konuda bilmeyen arkadaşlara yardımcı olursak bu
> platformdan daha fazla kişiye yardımcı oluruz.

> [...]

Sevgi Saygı GNU/Linux
<Knghtbrd> r0bert: in short, we're moving several things the client
           currently is responsible for telling the server into things the
           server checks for itself
<Knghtbrd> If Neo says "There is no spoon", The Matrix will say "Oh yes
           there is---no cheating!"
<hollis> But he knows kung fu...
<Knghtbrd> Sure he does, but I have a rocket launcher.