[linux-programlama] Re: ttyslot() ?

From: Serdar KÖYLÜ (serdarkoylu@fisek.com.tr)
Date: Fri 16 Apr 2004 - 08:32:10 EEST

Selamlar..

> Arkadaslar,
>
> Zaten syslog'a ve kendi log dosyasina logluyor.
> Ancak, kullanici syslog'u hic bakmadigi bir konsola yonderdirdigi zaman (ki=
> genellikle boyle yapiyorlar) bu mesaji alamiyor.
> Program Daemon oldugu zaman --printf() ile textleri yazdirir gibi--=

daemon olduktan sonra degilde, daemon olmadan hemen once
yazdirabilirsin. Istedigin cozum degil ama, bir cozum.

> mesajlari kullanicinin konsoluna yazidirmak istiyorum.
> Bu nedenle kullanicinin bu programi hangi TTY den cagirdini ogrenmem=
> gerekiyor.
>
> ttyslot() ile ipin ucunu tuttum, ama bu aradigim yaniti vermiyor.
> isatty(ttyslot()) 'un =E7=FDkt=FDs=FD /dev/tty0 d=FD=FE=FDnda her zaman 0=
> oluyor.

tty degilde, pts'ler kullaniliyor son donemde malum. Bu durumda eger
daemon olmak uzere yeni bir session'a girersen, pts'lerle tum baglantin
kesiliyor haliyle. Hangi tty oldugunu bulsan bile ona yazabilirmisin
bilmiyorum. Fikir (bilgi degil) olarak ona artik ulasamaman gerekiyor.
Onun hangi dosya oldugunu bulman pek zor degil aslinda.

ls -al /proc/self/fd/0

Bu bir symlink olmali. Bunun isaret ettigi dosya, process'in stdio
cihazi. fstat faydalidir bu konularda malum. Bu dosyaya yazarsan olur
saniyorum.

Saygi ve sevgiler..