[linux-programlama] Re: ttyslot() ?

From: Özkan KIRIK (g01156033@mersin.edu.tr)
Date: Thu 15 Apr 2004 - 19:11:14 EEST

Arkadaslar,

        Zaten syslog'a ve kendi log dosyasina logluyor.
Ancak, kullanici syslog'u hic bakmadigi bir konsola yonderdirdigi zaman (ki=
 genellikle boyle yapiyorlar) bu mesaji alamiyor.
Program Daemon oldugu zaman --printf() ile textleri yazdirir gibi--=
 mesajlari kullanicinin konsoluna yazidirmak istiyorum.
Bu nedenle kullanicinin bu programi hangi TTY den cagirdini ogrenmem=
 gerekiyor.

ttyslot() ile ipin ucunu tuttum, ama bu aradigim yaniti vermiyor.
isatty(ttyslot()) 'un =E7=FDkt=FDs=FD /dev/tty0 d=FD=FE=FDnda her zaman 0=
 oluyor.

syslog veya herhangi bir log dosyasina yazdirmak gibi onerileri sunmayin=
 zaten onlari yapiyorum.
mesajlari ekrana basmam gerekiyor.

/dev/console ise isimi gormuyor.
Cunku kullanici birden fazla konsol acmis ise /dev/console 'a yolladigim=
 mesajlar, acik olan ilk konsola yaziliyor.

Saygilarimla,

     Ozkan KIRIK
FreeBSD SysAdmin