Re: [Linux-sunucu] Zyxel 650R31 ve Linux Squid

From: Umut (linuxlist@gmail.com)
Date: Wed 27 Apr 2005 - 17:49:53 EEST

:)
 Yazdigimin bir "howto" degil bir "outline" olmasini hedeflemistim.
Tabii ki kurulumda yapilacak baska isler de olacaktir.
 Gelelim eksikleri tamamlamaya: Elbette squidi oylesine
kurup birakmayacaksiniz. Daha sonrasinda tum clientlere
proxy ayarini elle yapacaksiniz, ya da internet explorerin
"Automatically detect settings"i icin uygun dhcp vs
ayarlarini yapacaksiniz. Ben elle yapmayi tercih
ediyorum, en fazla 100 telefon sonra insanlar ogreniyor
internete cikmanin ek islem gerektirdigini...
 Ayrica transparan kurmazsaniz DNS sunucu kurmaniza da
gerek olmayacak, zira cozme isini de Squid halledecek.
Onu da fazladan belirtmisim :)
 Transparan tavsiye etmiyorum. Zira ozellikle SSL kullanan
siteler icin bu defa 443 portu kullanilabilsin diye forward/nat
vs yapmak gerekecek... Evet, transparan kullanim yoneticilerin
isini kolaylastiran bir metod, tavsiye edilebilir kuruluma gore...
Ama internete cikan makinalari kontrol etme imkani varsa
(Or: Windows Domain yapisi) proxy ayarlarini otomatik
yaptirmak da problem degil.
 Yine FTP kullanicilari transparan kullanimda cok bas agrisi
cekeceklerdir. Her ne kadar squid sadece read-only ftp desteklese de
en azindan readonly kullanim icin delik acmaya yine gerek olmayacak.
 Bence transparan kullanim bu haliyle sorunlara gebe...
  Yanlis mi dusunuyorum?
 Saygilar.
Umut Demirhan.

Birincisi transparent proxy ihtiyaclari ile standart proxy ihtiyaclari
listeleri farkli seylerdir, az sayida ortak eleman icerirler. Eger
ihtiyaciniz temel seviye http erisim kisitlama, cache gibi basit capli
isteklerse transparent mod uygundur. Yok ben authentication istiyorum,
ftp proxy de istiyorum vs. gibi daha ust seviye isteklerse standart mod
daha uygundur.. Neye istinaden transparent kurulumdan kacinmaliyiz?

Ikincisi, squid'i kurup oyle birakmakla herhangi bir seyi halledecegini
sanmiyorum. Oyleki herhangi bir clientin onu kullaniyor olmasi bile
tamamen raslanti olabilir. "Kurup birakarak" squid'in neyi nasil
halledebilecegini anlayamadim..