Re: [Linux-sunucu] Zyxel 650R31 ve Linux Squid

From: Serdar KOYLU (serdar@uludag.org.tr)
Date: Thu 28 Apr 2005 - 12:48:41 EEST

Selamlar..

İyi hoşta, bu gereklerin herkese uyacağını düşünmek biraz garip olmuyor
mu?

Squid'i transparent çalıştırmadınız. FTP http vs. için elle birer birer
ayarladınız. Peki bu adamlar mail alıp vermeyecek mi? Local'deki
pop3'ten başka bir mail kullanamazlar mı? Atıyorum SSH isteyemezler mi?

Kısacası, zaten bir NAT işlevi gerekecek. Bir DNS'de gerekecek bunlar
için. en azından local DNS üzerinden DNS isteklerinin de cache
edilmesini sağlamak daha iyi olmaz mı?

Elbet bunlar herkes için her zaman en iyi değildir. Mail için proxy, irc
içinde proxy vs. hepsi olabilir. Bunların da hepsi de bir şekilde
Transparent çalıştırılabilir. Ama bu her zaman klasik proxy daha iyidir
demek değildir ki?

Bazı kurumlar 100 kez telefon eder, bazıları ise 2. telefon ihtiyacında
sizi kapının önüne koyuverebilir de.. Her kurum aynı yaklaşıma tabi
değildir.

Bir diğer husus, ip forwarding'i kapattınız. Makul. Ama ondan sonra
ihtiyacı olanları iptables'la nasıl forward edeceksiniz? Sanırım ben
uğraşmayalı IPTABLES'a routing fonksiyonu eklenmiş olmalı. Bir açıklar,
örnek verebilir misiniz?

Saygı ve sevgiler..