Re: [Linux-sunucu] Zyxel 650R31 ve Linux Squid

From: Mevlüt KOÇAK (mevlut.kocak@artvin.gov.tr)
Date: Wed 27 Apr 2005 - 15:59:53 EEST

Merhaba,
Ben buna benzer bir sistem kurdum. 4 port ADSL modem ile web server,
mail server, firewall kurdum.
modemin dag(?tm?s, oldug(u adreslerden birini firewall (10.0.0.3)'e
atad?m. firewall olarak kulland?g(?m makinan?n eth0 (1. ethernet kart?na
bu adresi verdim.). Makinan?n eth1'ine ise 10.0.1.1 adresini verdim.
Firewall makinas?nda dhcp server kurarak clientlerin otomatik ip
almas?n? sag(lad?m.
firewall makinas?nda ip yönlendirmeyi açt?ktan sonra (sysctl -w
net.ipv4.ip_forward=1 ) sonra iptables ile 10.0.1.1'e gelen çag(r?lar?
10.0.0.3'e aktard?m.
iptables -t nat -A POSTROUTING -s 10.0.1.0/24 -j SNAT-o eth0 --to-source
10.0.0.3

Henüz tam bir firewall olarak çal?s,mas?n? ve proxy server'i
ayarlayamad?m ama s,u anda client makinalar linux makina üzerinden
internete ç?kabiliyorlar..

Dig(er ayarlar? tamamlay?nca onlar?da listeye atar?m..

BI.LGI. PAYLAS,TIKÇA ARTAR....

Fenerlilaz yazm?s,: