Re: [Linux-sunucu] Zyxel 650R31 ve Linux Squid

From: Serdar KOYLU (serdar@uludag.org.tr)
Date: Wed 27 Apr 2005 - 16:19:41 EEST

Selamlar..

> 5. squid icin kesinlikle transparan kurulumdan kacinin. Standart squid
> kurun, sadece ic networkte dinleyecek sekilde konfigure edin, gerisini
> o halledecektir :)

Birincisi transparent proxy ihtiyaclari ile standart proxy ihtiyaclari
listeleri farkli seylerdir, az sayida ortak eleman icerirler. Eger
ihtiyaciniz temel seviye http erisim kisitlama, cache gibi basit capli
isteklerse transparent mod uygundur. Yok ben authentication istiyorum,
ftp proxy de istiyorum vs. gibi daha ust seviye isteklerse standart mod
daha uygundur.. Neye istinaden transparent kurulumdan kacinmaliyiz?

Ikincisi, squid'i kurup oyle birakmakla herhangi bir seyi halledecegini
sanmiyorum. Oyleki herhangi bir clientin onu kullaniyor olmasi bile
tamamen raslanti olabilir. "Kurup birakarak" squid'in neyi nasil
halledebilecegini anlayamadim..

Saygi ve sevgiler..