Re: [Linux-sunucu] Zyxel 650R31 ve Linux Squid

From: Umut (linuxlist@gmail.com)
Date: Wed 27 Apr 2005 - 15:56:09 EEST

Cozum cok basit ve pek cok HOWTO'su var..
 [IC NETWORK] ----- [LINUX] ------ [ADSL] ------ [INTERNET]
 1. Modeminizi bridge moda almaniza gerek yok, default konfigurasyonla
kullanin, yarin bir gun baska marka modem aldiginizda bunun ayarlari nasildi
diye kasmazsiniz.
 2. Linux'unuzun 1 ethernet bacagi ic networke baksin ve ayri bir subnetten
calissin. Diger bacagi adsl modeme dogrudan verilebilir, adsl modemin
standart kullandigi segmentten olsun. Yine modem degistirmek sorun olmasin
derseniz adsl tarafina giden ethernet kartini DHCP modda birakin, gerisini o
halleder...
 3. IC networkunuz icin Linux'unuza DHCP sunucu kurun ve ic agdaki tum ip
adreslerini oncelikle sizin vermenizi saglayin. Bu DEFAULT GATEWAY ve DNS
server ayarlarini kolaylikla yapabilmenizi saglar.
 4. Linuxunuza DNS sunucu kurun. Ic networkten aldigi talepleri ya ADSL
modeme, ya da en guzeli TELEKOM sunucularina soracak sekilde yapilandirin.
Eger adsl tarafi icin DHCP client aktif ederseniz /etc/resolv.conf dosyaniza
her defasinda modemin ip adresi gelecektir, telekom bir suredir sorun
cikarmiyor, ama gecenlerdeki gibi bir bozuk dns sunucu problemi olursa
teklersiniz, bilginize..
 5. squid icin kesinlikle transparan kurulumdan kacinin. Standart squid
kurun, sadece ic networkte dinleyecek sekilde konfigure edin, gerisini o
halledecektir :)
 6. eger ihtiyaciniz yoksa ip forwarding'i 0 olarak ayarlayin. Eger istisna
yapmaniz gereken makinalar olacaksa iptables kurun, default action DROP
yapip forward etmesini istediginiz makinalarda IP adresi ve MAC adresine
gore ACCEPT ve/veya FORWARD tanimlayabilirsiniz.
 7. Eger donaniminiz hotswap+redundant vs elementler icermiyorsa en basit
cozumleri ve konfigurasyonlari kullanmakta fayda var. Yarin bir gun makina
coker, disk ucar, iyi yedek almamis olursunuz, konfigurasyonum nasildi,
neydi dememek icin benim buldugum cozum boyle :) Herhangi bir linux kurup
2-3 ayar, hizmete hazir....