Re: [Linux-sunucu] qmail 2 postfix

From: Ali Erdinç Köroğlu (erdinc@erdinc.info)
Date: Mon 18 Apr 2005 - 22:54:53 EEST

On Sun, 17 Apr 2005 22:24:20 +0300
Engin ÖZTÜRK <engin@engin.siran.net> wrote:

> Hangi yanlısları dokecegiz.. soru sorulmus dogru yolda diyorsunuz hic bir
> acıklama yapmadan.. bir alternatiftir ben de yanlıs yolda diyorum o teknik
> acıklamanıza karsı.

Ben teknik bir açıklama yapmadım dikkat ederseniz

> Dokulecek pek dogru yok aslında.. her ikisi de aslında oldukca basarılı ve
> sıkıntı yaratmadan işi gorecek mta.dır.
>
> doksanların sonunda ortaya cıkmıs bur mta kac versiyon upgrade edildi ? kac
> defa degisiklige ugrası ozetle. burada postfix icin iyi yolda demenin tek
> mantıklı yanı galiba fazlaca patchi yol olacaktır ama şunu biliyorum ki
> aslında postfix 30 taneden fazla degisijklik yedi qmailin ustune.

Lütfen qmail tarihini bir öğrenip ondan sonra yukarda yazdıklarınızı bir kontrol ediniz.

> tek basına 1.0.3 le yola devam eden qmail 3-4 tane patch ile hicbir ihtiyacı
> karsılıksız bırakmıyor ve yine şu var onu bir defa kuracaksınız benim gibi
> 2000 yılında kuracaksınız ve 5 yıl olmus hic dokunmayacaksınız olup
> bitecek..

Siz sanırım pek postfix gelişimini takip etmiyorsunuz, ayrıca qmail patchlerinizi de sanırım
yapmamışsınız bu bağlamda.

> postfix de kullandım umut bey gibi heveslenerek aslında şu anda bir test serverim de de kurulu..

Postfix heves işi değildir, cümleleri lütfen dikkatli kuralım...
Birde lütfen bir ara LKD eposta listelerinde qmail ile problem yaşayanlar ve postfix ile
problem yaşayan insanları kıyaslayınız..

> postfix gibi 2-3 ayda bir yeniden upgrade etmeye ugrasmayacaksınız..

:))))

> gecenlerde enderunix'de bir mail okumustum qmail kitabı enderunixde cıkıyor
> sanırım onumuzdeki gunlerde , turkce olması epey fayda saglayacaktır.

Bir MTA üzerine kitap yazılması onu MTA'ların ilahı yapmaz, lütfen..

> MTA Maturity Security Features Performance Sendmailish Modular
> qmail medium high high high addons yes
> Sendmail high low high low x no
> Postfix medium high medium high yes yes
> exim medium low high medium yes no
> Courier low medium high medium optional yes
>
> ustte lifewithqmail.org detaylar vermis.. neye gore dogru yol bulunuyor bunu
> bilmiyorum,

Madem bu kadar bilgilisiniz bizi qmail'in yapıpta postfix'in yapamadığı ve postfix'in
sahip olduğu güvenlik açıklarını anlatarak aydınlatırmısınız?

Sevgilerimle
Ali Erdinç Köroğlu
http://www.erdinc.info