Re: [Linux-sunucu] qmail 2 postfix

From: Engin ÖZTÜRK (engin@engin.siran.net)
Date: Sun 17 Apr 2005 - 22:24:20 EEST

Hangi yanlısları dokecegiz.. soru sorulmus dogru yolda diyorsunuz hic bir
acıklama yapmadan.. bir alternatiftir ben de yanlıs yolda diyorum o teknik
acıklamanıza karsı.

Dokulecek pek dogru yok aslında.. her ikisi de aslında oldukca basarılı ve
sıkıntı yaratmadan işi gorecek mta.dır.

doksanların sonunda ortaya cıkmıs bur mta kac versiyon upgrade edildi ? kac
defa degisiklige ugrası ozetle. burada postfix icin iyi yolda demenin tek
mantıklı yanı galiba fazlaca patchi yol olacaktır ama şunu biliyorum ki
aslında postfix 30 taneden fazla degisijklik yedi qmailin ustune. tek basına
1.0.3 le yola devam eden qmail 3-4 tane patch ile hicbir ihtiyacı
karsılıksız bırakmıyor ve yine şu var onu bir defa kuracaksınız benim gibi
2000 yılında kuracaksınız ve 5 yıl olmus hic dokunmayacaksınız olup
bitecek.. postfix de kullandım umut bey gibi heveslenerek aslında şu anda
bir test serverim de de kurulu..

postfix gibi 2-3 ayda bir yeniden upgrade etmeye ugrasmayacaksınız..

gecenlerde enderunix'de bir mail okumustum qmail kitabı enderunixde cıkıyor
sanırım onumuzdeki gunlerde , turkce olması epey fayda saglayacaktır.

      MTA Maturity Security Features Performance Sendmailish Modular
      qmail medium high high high addons yes
      Sendmail high low high low x no
      Postfix medium high medium high yes yes
      exim medium low high medium yes no
      Courier low medium high medium optional yes

ustte lifewithqmail.org detaylar vermis.. neye gore dogru yol bulunuyor bunu
bilmiyorum,