Re: [Linux-sohbet] Ne alaka

From: Aykut ARDIÇ (linux@fuardunyasi.com)
Date: Sun 31 Jul 2005 - 17:35:19 EEST

Selamlar ;

>Mevcut Linux tefrikası buralarda iken siz nerdeydiniz? Madem bu adamlar
> bir halt edemiyor/yapamıyor siz neden çıkıp doğrusunu yapmadınız?
> İşte halimiz bu. Birileri bir şeyler yapmak istediğinde tutup alaşağı
> etmek istiyoruz. Sanki aşağı alınca biz yükseleceğiz. Oysa o yukarı çıksa,
> belki birilerinin elinden tutar bir kaçını daha kurtarır demiyoruz. Hal
> böyle olunca, size "Aman bilmediğiniz konuda destek vermeye çıkmayın"
> dediğimizde, sanki sizi kazanın içine çekmek istediğimizi sanıyorsunuz.

- Ne alaka konusu iceriği telekom dışına çıktığı için değiştirilmiştir.
- Kimse kimseye birşeyleri beceremiyor/yapamıyor demedi konu sapmasın bu
noktada.( ! ) Sadece bilmiyosan destek verme olgusu ( konuyu takip edenler
bilir ) yanlış olduğu için bunları yazıyorum.
- Saygı ve sevgi kişilerin diğerlerine olan tavırları ve yaklaşımı sonucu
elde edilecek bir mertebedir. " Sen daha dün paçalı donla geziyodun "
timsali bir yaklaşıma saygı duyulması söz konusu değildir. Şahsı tanımıyorum
camia ya katkısını bilmem ama yanlış bi yaklaşım olduğu gözle görülüyor.
Bunu diyenler cenin ken linux kullanıyolardı zate (!)

> Siz çıkıp şöyle yada böyle diyerek vaveyla edeceğinize, taşın altına
> elinizi sokmazsanız bu böyle sürüp gidecek.
> Gelelim destek versin, vermesin olayına. Neden birilerinin çıkıp "Destek
> işi bize mahsustur" dediğini algılıyorsunuz? Söylenmek istenen "Yeterli
> birikimi sağlamadan destek vermeye çıkmayın. Yani kendinizi geliştirip
> öncelikle yeterli birikimi sağlamaya çalışın" olamaz mı?

Ortalık velveleye verilmiyor sadece hatalı olunduğunu düşündüğümüz konuda
fikirlerimizi paylaşıyoruz ( telekom la alakalı olan değil ! kişilerin tavrı
ile alakalı )
Bahsettiğiniz şeyleri bire bir uygulayarak bişeyler yapmaya kendini
geliştirmeye çalışan insanları "sen ne bilirsin ki ! " tarzında
eleştirilerle demotive ettiğinizin farkındasınızdır umarım.

Taşın altına el koyma olayına gelince yine yukarıda bahsedildiği gibi az
bildiğimiz bir şeyi öğrenmek hususunda gayret gösteriyoruz. bahsettiğiniz
kadar iyi olduğumuzu düşünmeye başladığımız an emin olun taş bırakmayız
ortada zaten 10 yıllık türkiye linux tarihinde ilk yıl 10 20 30 gibi gelişen
bilinçli kullanıcı sayısı şimdi 100 200 300 şeklinde yükseliyor.

> Sorunumuz şu. Karşımızdakinin ne söylediğini anlamaya değil, öngörüsel
> olarak olabilecek en kötü tarafı anlamaya çalışıyoruz. Bilhassa sizin gibi
> grubu geriden takip edenler, birilerinin bir şeyler yapıp öne çıkmış
> olmasından rahatsızlık duyuyor.

Ben kimseden rahatsızlık duymuyorum tespitinizin yanlış olduğu kanısındayım.

> Buyrunuz bakınız: Kendi blogumda, 25 yıllık tonla tecrübeyle elde
> ettiklerimi özetle de olsa aktarıyorum. Peki kaçımız okudu? Daha doğrusu
> kaçımız bu işin üzerine gitti? Hadi gelin size yol gösterelim dediğimizde
> kaç kişi hadi dedi? İlla ayağınıza gelip 500 km yol teperek, 5 kişiye
> seminer vermemiz mi lazım?

5 kişiye ulaşacak kadar tanıtım yalıpmış demekki bu gayet açık
Ama haklısınız ki gerçekten bu iş için gerçekten çok emek harcanıyor katılım
az çözüm
tv reklamları ola bilir (bkz. fazlamesai.0net) başka şeyler olur burda
oturup sen bilmez sin
diyerek 5 kişi daha fazla getiremezsiniz toplantıya

> Murat KOÇ, bir ara kerneldeki swap, vm vs. mekanizmalarına girişmişti.
> Maillerde anlatıyordu. Kaçımız ondan feyz almaya çıktı, kaçımız onu günah
> keçisi ilan ettik?

Bu dökümanları hazırlayanlara verileri sağlayanlara hiç bir şekilde söz
söyleme
hakkım yok olamaz da ben gereken şeyler bana lazım olduğu sürece okuyorum

Ayrıca her şey için kabiliyet lazım bir şahsı kernelden anlamıyor diye
ilgilenmiyor
diye suçlamak yanlış. Yada başka konulardan

> Yada gelin, bir şeyler yapın. Yapıcı olun. Hep birlikte veya ferdi olarak
> bir adım ileriye gidin. Karar sizin.

Yapalım birşeyler yapmayı isteyen çok kişi var burda linux.org.tr ana
sayfada yapılan duyuruya gelen katılım istetiklerini yetkililer paylaşırsa
burda kimlerin ne derecede destek sağlamaya kalktıgını herkez görür

Ben şahsen php.org.tr de forumda yapılan POT başlıgı altındaki duyuruya
gelen yanıtları görüyorum ve bişeyler yapmak için elini taşın altına
koyanları göre biliyorum

Yani eskisi gibi insanlar yardım etmekten kaçmıyolar

Saygı ve sevgiler..