Re: [Linux-sohbet] Re: liste gorgu kurallari

From: Necdet YUCEL (nyucel@comu.edu.tr)
Date: Sun 31 Jul 2005 - 17:11:31 EEST

Selamlar,

Diğer söylediklerinize yürekten katılmakla birlikte aşağıdaki bölüme bir
eleştiri getirmek istiyorum.

Ozer Tayiz yazmış:

> Benim bir prensibim vardır: Kendim daha iyisini yapamadığım şeyi
> başkasında eleştirmem. Daha iyisini yapabiliyorsam da, eleştirmem,
> "hadi yapalım" deyip, yaparım, kendim tamamlayamıyorsam, en azından
> başlarım...
>
> Kısacası, "bu ne biçim liste, bu ne biçim tavır, öcü müsünüz siz?"
> diyenler, LKD listelerinden daha iyisini, daha faydalısını kendileri
> yapmakla ve ancak ondan sonra "şöyle yapsanız daha iyi olur" şeklinde
> öneride bulunmakla yükümlüdürler. Eleştirmek kolay, daha iyisini
> yapmak zordur.

Ben birini eleştirebilmek için onun yaptığı işi daha iyi yapabilmek
gerekmediğini düşünüyorum. Örneğin kaleci Rüştü hatalı gol yedi demeniz
için ondan daha iyi kaleci olmanız gerekmez bence. Ya da kargo dağıtımı
geçikmeli yapılıyor dediğinizde "gel de sen dağıt bakalım, daha iyi
dağıtamıyorsan sus!" denmemeli. Yani; "bu ne biçim liste, bu ne biçim
tavır" diyenler, en baştan LKD gibi bir oluşumu gerçekleştirip, listeler
açıp, daha iyisini kendileri yapmak zorunda değildirler, böyle bir
yükümlülük olamaz. Daha da ileri gidiyor ve eleştirebilmek için çözüm
önerisi dahi getirmenin gerekmediğini düşünüyorum. "Doğrusu nedir, nasıl
yapılır bilmiyorum ama bu hatalı" diyebilir insanlar.

iyi günler dilerim.

necdet yücel