Re: [Linux-sohbet] linux.org.tr ne oldu

From: Murat Koç (muratkoc@kivi.com.tr)
Date: Mon 10 Jan 2005 - 11:11:54 EET

> Merhaba Murat,

Selam,

> Çözümü biliyorum, fakat zaten dernekle ilgili yetiştirmekte zorlandığım
> bir takım sorumluluklarım var. Sadece konuşmaktan ibaret değilim..

Ben senin için söylemedim. Senin neler yaptığını ben, sen, o vs vs biliyoruz
ama herkes bilmek zorunda değil. Zaten sana ben neden sen yapmıyorsun diye
sormadım.

Senin yazdığın cümleye karşılık olarak arkadaşın verebileceği cevabı söyledim.
O diyebilir " O zaman sen neden yapmıyorsun?" diye.

Bunu dediği zaman ise zaten yeterince işim var demek ise bana yine ben çekici
gelmiyor. Onun yerine "Ben ve arkadaşlarımız şu an için gerek dernek gerek
kendi özel işlerimiz nedeni ile oldukça yoğunuz, bu nedenle zaman
bulabilirsek dediğiniz noktalarda çözüm üretmeye çalışacağız. Bu arada siz de
yardımcı olabilir misiniz?" şeklinde yaklaşmak daha makul görünüyor.

> Ben bunu söyleyecek pozisyonda değilim, yani ben o işleri yapan, o işlere
> katkıda bulunan birisi olarak yazmadım o e-postayı; sadece bir dernek üyesi
> olarak yazdım. Dolayısıyla tavsiye ettiğin şekilde bir cevap yazmam biraz
> anlamsız olurdu bence, biraz fazla "sorumluluk", "yetki" ve "ciddiyet"
> kokuyor :)

Bu cümlen yukardaki dernek ile sorumluluklarımdan dolayı yapamıyorum cümlesi
ile çelişki içerisinde değil mi sence?

Bu durumda da "Dernek içerisinde belirttiğiniz düzenlemeyi yapacak kişi
olmamakla beraber konuyu ilgili arkadaşlara iletebilirim veya aynı şeyi siz
de xxx@linux.org.tr listesine üye olarak ve eleştirilerinizi oraya
yönlendirerek yapabilirsiniz" şeklinde bir cümle kurabilecek sorumluluğa
sahip olduğunu düşünüyorum.

Ki önceki mailinde aldığım tepki dolu ciddi mailinin ciddiyetini bu şekilde
kanalize etmek daha güzel olabilirdi? Ne dersin?

> Bu olayla ilgili olarak ben de o arkadaşın baktığı noktada, onun baktığı
> taraftayım, aynı yerden izliyoruz olayı..
>
> Uzun lafın kısası, ben bu e-postaya herhangi birisini uzaklaştırmaktan
> korkan bir yanıt vermekle sorumlu olan "yetkili" kişi değilim.
>
> Ayrıca genel olarak -yazan arkadaş için değil lütfen yanlış anlamasın-,
> boş boş konuşmaktan başka işe yaramayan adamın konuşmasından daha fazla
> korkarım uzaklaşmasına nazaran ;)

Korkunun ecele faydası yoktur :)

Ayrıca bu değerlendirmeye göre acaba diyorum ben de boş boş konuşan adam
durumuna mı düşüyorum ? :) Üstüme alınmalı mıyım?

--
Murat Koç
Kivi Bilişim Teknolojileri