Re: [Linux-sohbet] linux.org.tr ne oldu

From: Ozan Eren Bilgen (oebilgen@uekae.tubitak.gov.tr)
Date: Mon 10 Jan 2005 - 10:52:18 EET

On Mon, 2005-01-10 at 10:03, A. Murat Eren wrote:

> PS: Ben size yapıcı bir kaç eleştiri ile geleyim mesela,
> kodlama.net'teki şifre yazan yeri parola ile değiştirin. Şifre nedir?
> Parola o, parola..

        şifre (le chiffre): rakam (0, 1, ..., 9)
        parola (la parole): sözcük (kelime), söz (söz almak, konuşmak)

peki madem fransızcadan aldık, bir bak fransızlar ne kullanır?

        mot de passe: geçiş sözcüğü (~password)

yani meren; şifre ne, parola kim? neyi kime göre hangi alakayla yanlış
doğru diyorsun; her ikisi de yanlış, uydurma, beceriksiz bir tercüme,
vs...

öte yandan, birilerinin bir şeylerin nasıl yapıldığını bilmeden
eleştirmesini normal karşılamak lazım. bunun en fazla yansıdığı alansa
da görsel çalışmalar, zira herkesin bir göz zevki var. insanların
fikirlerini yadsımak, reddetmek, eğer o iş ortak beğeni için yapıldıysa,
işi daha yukarıya götürebilir mi? "tasarım karmaşık olmuş" diyen birine
"git rss field yaz" dendiğini ilk defa sende duydum, resmen eleştiriye
makbuz kesiyorsun :-)

bu arada, emeklerinize saygı duyuyorum, fakat site hakikaten acemi bir
tasarıma sahip...

iyi çalışmalar,
ozan