Re: [Linux-sohbet] Açık kaynak kod platformu hk

From: Mustafa Akgul (akgul@Bilkent.EDU.TR)
Date: Sun 20 Feb 2005 - 07:36:04 EET

> Merhaba,
>
> www.acik-kaynak.org.tr adresindeki destekleyenler listesi beni gerçekten
> çok rahatsız etti. Listedeki kurumların, birkaç mensubunun şahsi ve
> şifahi desteği ile zan altında bırakılmasını, hareketin ciddiyetini
> tartışmaya iten bir talihsizlik olarak nitelendiriyorum.

Dilerdim ki, sayın Bilgen, once bir sorardiniz?
On yargisiz sorar sonra elestirirdiniz.

> Birtakım özgür yazılım dernek ve topluluklarının yöneticileri özgür
> yazılımın katılımcı felsefesini ıskalayıp üyelerinin fikrini almaya lüzum
> görmeden isimlerinin listelenmesini hızlandırmayı önemli bulmuş olmaları,

Bu dedikleriniz somuta indermeniz, o dernek ve olsunlarla
hesaplasmaniz gerekir. Bir dernegin Yonetim kurulu
desteklitorm diyorsa, tum uyelerinden noter tasdşkli onay
getirmi diyecegz.

Somut bir sey soylmeey caliisyorsaniz, ortaya koyun lutfen.

> acaba kurumsallıkla ne kadar bağdaşmaktadır? Bundan daha esef verici
> olanı ise, bir kurumun konuyla ilgili söz sahibi olmayan ve hatta olmadığı
> ayan beya bilinen birkaç mensubunun görüşünü kurumun politikası olarak
> göstermeye çalışmak gibi basit, ucuz bir kurnazlığın aslında büyük bir
> acze işaret ettiği gerçeğinin görmezden gelinmesidir. Bu listeyi
> hazırlayanlar, oldubittici bir mantığı simgelercesine, kendilerini çok
> akıllı sanarken karşılarındakileri de kolayca kandıracak kadar saf
> zannetme gafletine düşmüş olabilirler mi?
Bunun kanitlarini sunabilirmsiniz ?

Sadece, STK'lar, Olsumlar ve sirketler iicn kurumsal destek
soz konusudur. Sirketler iicnde , o destegi veren kisinin
adi yazilidir.

> Özellikle ana sayfadaki üniversiteler bölümünün altında yazan "zYurtdışı"
> ibaresi, bu listenin bir uyanışı değil bir pulldown menü patlatmasını
> temsil ettiğini düşündüren bir komedidir. Yurdışı üniversiteler ne
> demektir? AKKP, acaba hangi üniversite yönetiminden resmi olarak destek
> almıştır? AKKP bu belgeleri İnternet ortamında neden yayınlayabilirse,
> üyesi olduğumuz derneklerin ve parçası olduğumuz ailelerin saygınlığını ve
> kararlılığını değerlendirme fırsatı doğabilir diye umuyorum.

Universiteler listesi, destekleyen universite mensuplarini ,
universitelerine gore gruplamak icin yapilmistir.
Yurt disindaki destekleyen akadmeisnelei de bir grup olarak
sunmak icin yapildigini, iyi niyetli olan hekes anlar.

Sayet Sirket kismina bakarsaniz, o imzayi verenlerin
sirketlerin onemli kisileri oldugunu gorordunuz.

Gene ayni sekilde, Kuurmlar, o kurumlardan gelen destegi
gruplamak icin yapilmistir. Bunun disinda bir anlami yoktur.

> Malesef göz boyamacı, plansız ve arabesk yaklaşımların açık kaynak akımına
> yarar değil tam tersine zarar vereceğini düşünmekten kendimi
> alıkoyamıyorum. Kaş yaparken göz çıkarma -veya birilerinin göz
> çıkarmasına fırsat tanıma- olasılığı, umarım bundan sonraki eylemlerinizde
> dikkatinizi daha fazla çeker.

Biz elimizden geleni yapmaya calisiyoruz. Hatalar, yanlis
anlamaya yol acacak ifadeleri gozden gecirmeye caşismaya
haziriz.

Biz dinlemeye haziriz, pesin hukumlu degiliz.

Onerilere acigiz.

Karalama yapmak isteyen, kendine yapar.

Saygilar
Mustafa Akgul