[Linux-sohbet] Açık kaynak kod platformu hk.

From: oebilgen@uekae.tubitak.gov.tr
Date: Sun 20 Feb 2005 - 01:00:43 EET

Merhaba,

www.acik-kaynak.org.tr adresindeki destekleyenler listesi beni gerçekten
çok rahatsız etti. Listedeki kurumların, birkaç mensubunun şahsi ve
şifahi desteği ile zan altında bırakılmasını, hareketin ciddiyetini
tartışmaya iten bir talihsizlik olarak nitelendiriyorum.

Birtakım özgür yazılım dernek ve topluluklarının yöneticileri özgür
yazılımın katılımcı felsefesini ıskalayıp üyelerinin fikrini almaya lüzum
görmeden isimlerinin listelenmesini hızlandırmayı önemli bulmuş olmaları,
acaba kurumsallıkla ne kadar bağdaşmaktadır? Bundan daha esef verici
olanı ise, bir kurumun konuyla ilgili söz sahibi olmayan ve hatta olmadığı
ayan beya bilinen birkaç mensubunun görüşünü kurumun politikası olarak
göstermeye çalışmak gibi basit, ucuz bir kurnazlığın aslında büyük bir
acze işaret ettiği gerçeğinin görmezden gelinmesidir. Bu listeyi
hazırlayanlar, oldubittici bir mantığı simgelercesine, kendilerini çok
akıllı sanarken karşılarındakileri de kolayca kandıracak kadar saf
zannetme gafletine düşmüş olabilirler mi?

Özellikle ana sayfadaki üniversiteler bölümünün altında yazan "zYurtdışı"
ibaresi, bu listenin bir uyanışı değil bir pulldown menü patlatmasını
temsil ettiğini düşündüren bir komedidir. Yurdışı üniversiteler ne
demektir? AKKP, acaba hangi üniversite yönetiminden resmi olarak destek
almıştır? AKKP bu belgeleri İnternet ortamında neden yayınlayabilirse,
üyesi olduğumuz derneklerin ve parçası olduğumuz ailelerin saygınlığını ve
kararlılığını değerlendirme fırsatı doğabilir diye umuyorum.

Malesef göz boyamacı, plansız ve arabesk yaklaşımların açık kaynak akımına
yarar değil tam tersine zarar vereceğini düşünmekten kendimi
alıkoyamıyorum. Kaş yaparken göz çıkarma -veya birilerinin göz
çıkarmasına fırsat tanıma- olasılığı, umarım bundan sonraki eylemlerinizde
dikkatinizi daha fazla çeker.

İyi çalışmalar,

Ozan Eren BİLGEN