Re: [Linux-sohbet] Açık kaynak kod platformu hk

From: Ozan Eren BİLGEN (oebilgen@uekae.tubitak.gov.tr)
Date: Sun 20 Feb 2005 - 14:00:18 EET

> Dilerdim ki, sayın Bilgen, once bir sorardiniz?
> On yargisiz sorar sonra elestirirdiniz.

sitenizin yorumum için yeterli unsurları taşımadığını mı düşünüyorsunuz?

> Bu dedikleriniz somuta indermeniz, o dernek ve olsunlarla
> hesaplasmaniz gerekir. Bir dernegin Yonetim kurulu
> desteklitorm diyorsa, tum uyelerinden noter tasdşkli onay
> getirmi diyecegz.
>
> Somut bir sey soylmeey caliisyorsaniz, ortaya koyun lutfen.

liste isimlerini değiştirirken bile oylama yapabilen bir dernek, pekala
nezaketen sorabilirdi diye düşünüyorum. ayrıca yk'nın bu kadar hızlı
toplanmasını tebrik ediyorum. lkd gibi bir kalabalığın temsilcisi yk'nın
e-postayla ölçüp biçmeden karar aldığını düşünmüyorum.

> Bunun kanitlarini sunabilirmsiniz ?
>
> Sadece, STK'lar, Olsumlar ve sirketler iicn kurumsal destek
> soz konusudur. Sirketler iicnde , o destegi veren kisinin
> adi yazilidir.

efendim ayan beyan bildiğim bazı kurumlar var içinde, bunların resmi
desteği yok..

örnek seçelim:
- M.E.B., Devrim Altınkurt, Bilgisayar Öğretmeni (bir öğretmenin kararı
bir bakanlığı size göre bağlar, öyle mi?)

başka bir örnekse daha garip:
- TODAIE, Yasemin Yıldırım (ne anlam ifade ediyor bu satır size,
TODAIE'deb kurumsal destek mi?)

veya şunu hatırlatayım, bir üniversitenin öğrencileri dahil çalışanlarının
tamamı "destek veriyoruz" derse, bu üniversitenin destek verdiği anlamına
gelmez. bunu eminim benden çok daha iyi biliyorsunuz ama dikkatsizlik var
gibi...

> Universiteler listesi, destekleyen universite mensuplarini ,
> universitelerine gore gruplamak icin yapilmistir.

bence de. ama tepesine üniversiteler (elma) yazılamaz herhalde "universite
mensuplari" (armut) yazılabilir böyle bir listenin.

> Yurt disindaki destekleyen akadmeisnelei de bir grup olarak
> sunmak icin yapildigini, iyi niyetli olan hekes anlar.

bir sorum olacak, oraya yurt dışındaki üniversiteler yazarken "acaba
yanlış yapıyor olabilir miyiz" dediniz mi?

> Sayet Sirket kismina bakarsaniz, o imzayi verenlerin
> sirketlerin onemli kisileri oldugunu gorordunuz.

çok öznel bir değerlendirme.

> Gene ayni sekilde, Kuurmlar, o kurumlardan gelen destegi
> gruplamak icin yapilmistir. Bunun disinda bir anlami yoktur.

bakınız, niyetinizi, düşüncenizi ve amacınızı sonuna dek paylaşıyorum;
ancak bu şekilde bir yaklaşımın oluşumun ciddiyetini tartıştırır diye
kaygılanıyorum. listedeki üniversiteler "bir takım kişiler/gruplar böyle
bir platform kurmuşlar, ancak iddia ettikleri gibi bir desteğimiz söz
konusu değildir" derlerse akk sürecinin zedelenmesinin sorumluluğunu kim
üstlenecek?? zaten ms kurumsallıkla iş bitiriyor, rakip olacak ortamın
onun gücünü daha da ıspatlaması yanlış değil mi?

> Biz elimizden geleni yapmaya calisiyoruz. Hatalar, yanlis
> anlamaya yol acacak ifadeleri gozden gecirmeye caşismaya
> haziriz.
>
> Biz dinlemeye haziriz, pesin hukumlu degiliz.
>
> Onerilere acigiz.
>
> Karalama yapmak isteyen, kendine yapar.
>
> Saygilar
> Mustafa Akgul

karalama, biraz gerçekçi olmak, gelecekte olabilecek sorunları şimdiden
belirtmek veya heyecanları tartarak sunmaksa, özür dilerim, bu bir
karalama. ama herhalde kötü niyetli biri sizi uyarmak yerine, herkesin
gorebilecegi bu gercek karsisinda susar ve iddialarını ilgili kurumları
fişfikleyerek onlar kanalıyla gündeme getirirdi. o zaman işin içinden
nasıl çıkmayı düşünüyorsunuz? size gerçekten destek veren kurumları
yazsaydınız, bence çok daha saygın bir platform olurdu.

nesnel bir eleştiriye karalama olarak bakan sonra da öneriye açığız diyen
açık kaynak platformu biraz ironik geliyor. katılımcılık ve zihinsel
hürriyet mantığı "yine seçim sizin, yeter ki seçin" (beğenmesen de
alternatifsizsin gibi bir cümle) olan bir platformun geleceği beni aşırı
derecede ürkütüyor.

unuttuğunuz başka bir değerse, açık kaynağı himaye ederken -reklamın iyisi
kötüsü olmaz mantığıyla- ona zarar verebileceğinizi görmezden gelmenizdir.
bu ülkede akk'ya çok emek vermiş insan var, bazıları sizin tarafınızdan
yönlendirilmediler ve desteklenmediler, onların yolunu bu sitenin temsil
ettiğinden emin misiniz?

-- OE.