Re: [Linux-sohbet] Açık kaynak kod platformu hk.

From: Nilgün Belma Bugüner (nilgun@belgeler.org)
Date: Sun 20 Feb 2005 - 07:11:41 EET

Selam,

Bu agresif epostanın ulusal yararı öne alan TUBİTAK gibi bir kurumun bir
çalışanından gelmesini ilginç buluyorum. Bu oluşumun destek bulmasından mutlu
olmanız gerekmez miydi? Kendi düşüncelerinizin temsil ettiğiniz kurumla ne kadar
örtüştüğünü düşünmeye başlayın derim. Bu kurum, bir Linux dağıtımına resmen
destek veriyor üstelik...

Yanıtlar aralarda:

Pazar 20 Şubat 2005 01:00 sularında, oebilgen@uekae.tubitak.gov.tr şunları yazmıştı:
> Merhaba,
>
> www.acik-kaynak.org.tr adresindeki destekleyenler listesi beni gerçekten
> çok rahatsız etti. Listedeki kurumların, birkaç mensubunun şahsi ve
> şifahi desteği ile zan altında bırakılmasını, hareketin ciddiyetini
> tartışmaya iten bir talihsizlik olarak nitelendiriyorum.

Bunun sorumluluğu bu platforma ait olamaz, katılımcının verdiği bilginin
aksi belirtilmedikçe doğru olduğunu kabul etmek zorundalar.

Zan altında bırakılmak...
Ne demek bu???? Bu platform bir suç örgütü mü?
İnsanlığın menfaatini koruyanlara destek verdiğini belirtmek ne zamandır
zan altında bırakılmak olarak değerlendirilir oldu?
Ticari çıkarlar in, insanlığın menfaati out' mu sizce...

> Birtakım özgür yazılım dernek ve topluluklarının yöneticileri özgür
> yazılımın katılımcı felsefesini ıskalayıp üyelerinin fikrini almaya lüzum
> görmeden isimlerinin listelenmesini hızlandırmayı önemli bulmuş olmaları,
> acaba kurumsallıkla ne kadar bağdaşmaktadır? Bundan daha esef verici

Bunu kurumların kendilerine sormayı deneseniz.
Belki bu tutar ve desteklerini çekerler, siz de mutlu olursunuz.

> olanı ise, bir kurumun konuyla ilgili söz sahibi olmayan ve hatta olmadığı
> ayan beya bilinen birkaç mensubunun görüşünü kurumun politikası olarak
> göstermeye çalışmak gibi basit, ucuz bir kurnazlığın aslında büyük bir
> acze işaret ettiği gerçeğinin görmezden gelinmesidir. Bu listeyi
> hazırlayanlar, oldubittici bir mantığı simgelercesine, kendilerini çok
> akıllı sanarken karşılarındakileri de kolayca kandıracak kadar saf
> zannetme gafletine düşmüş olabilirler mi?

Sanmıyorum, kurumlarda kimlerin yetki sahibi olduğu konusunda sizin
kadar bilgi sahibi olmadıklarını ve beyana bağlı kaldıklarını
düşünebiliriz.

> Özellikle ana sayfadaki üniversiteler bölümünün altında yazan "zYurtdışı"
> ibaresi, bu listenin bir uyanışı değil bir pulldown menü patlatmasını
> temsil ettiğini düşündüren bir komedidir. Yurdışı üniversiteler ne
> demektir?

AKK'nın milliyeti yoktur. Ürünleri bütün insanlığın malıdır.

> AKKP, acaba hangi üniversite yönetiminden resmi olarak destek
> almıştır? AKKP bu belgeleri İnternet ortamında neden yayınlayabilirse,
> üyesi olduğumuz derneklerin ve parçası olduğumuz ailelerin saygınlığını ve
> kararlılığını değerlendirme fırsatı doğabilir diye umuyorum.

Destek vermeyeceğini belirtmek o kurumlara düşmez mi? Bunu belirtirlerse,
hayır sizi listeden kaldırmıyoruz deneceğini mi düşünüyorsunuz?
Yoksa, AKK'a destek vermenin bu kurumların saygınlığını zedeleyeceğini mi
düşünüyorsunuz? Ne kadar ilginç düşünceler...

> Malesef göz boyamacı, plansız ve arabesk yaklaşımların açık kaynak akımına
> yarar değil tam tersine zarar vereceğini düşünmekten kendimi
> alıkoyamıyorum. Kaş yaparken göz çıkarma -veya birilerinin göz
> çıkarmasına fırsat tanıma- olasılığı, umarım bundan sonraki eylemlerinizde
> dikkatinizi daha fazla çeker.

Arabesk mi :-) dahası var, biz göle maya çalıyoruz!
Torvalds'ın da Linux çekirdeğini yazma girişimi aslında göle maya çalmaktı
ama maya tuttu. AKK gölü maya tutuyor. Çok da güzel yoğurt oluyor.
Bütün dünyaya da yetiyor. Yeter ki, o mayaya siz de bilgi birikimlerinizi katın.
Ama böyle değil. Yapıcı olmak, gözünü karartırcasına yapıcı olmak gerekli.
İnsanlık adına!

Esen kalın,
Nilgün