Re: [Linux-sohbet] Savas Cikmis

From: Ozer Tayiz (info@teknobilge.com)
Date: Fri 19 Aug 2005 - 11:00:19 EEST

Merhaba,

> Sadece bu boya mıdır Microsoft ürünlerini kullandıran? Daha dün bir
> arkadaş ile konuştuk bunu. MS SQL Server kullanmaya karar vermişler.
> PostgreSQL çoğu açıdan fazla geliyor ama (şimdi anımsayamadığım bir
> özellikten dolayı) Ms SQL Server kullanmaya karar vermişler.
>
> Belki de kutudan çıkan MS SQL Server CD'leri ile herşeyi
> yapabildikleri içindir.
>
> PostgreSQL'i ayrı indir, PgAdmin3'ü ayrı indir, phpPGAdmin'i ayrı
> indir, EMS'i ayrı indir, Red Hat Application Server'i ayrı indir, vs
> vs... Bununla "kurumsal müşteri" pek uğraşmak istemez. "Abi biz EMS'e
> [...]

Bu iki tespitinize de çok ciddi bir şekilde katılıyorum. Daha ben
profesyonel olarak işin içinde olmadığım halde, dışarıdan kabataslak
gözlemlediğim ihtiyaçları, siz işin içinde bir insan olarak, daha net
görmüşsünüz...

Kendim profesyonel linux'çuluğa daha yeni girme kararı aldım, kendi
gücüm neye ne kadar yeter, bilmiyorum. Henüz öyle "şu alanda uzmanım"
diyebileceğim bir şey de yok. En azından (şimdilik) Linux kurumsal
teknik desteğinde yok. Biraz bilimsel pazarlama, biraz da duygusal
özgürlük yöntemleri ile kişisel gelişim benim kendime özgü uzmanlık
alanlarım. Dolayısı ile, kendi başıma "hadi birlikte şöyle bir şey
yapalım" diyebileceğim somut bir şey yok.

Elbette güçbirliğini uygulamak, söylemekten, yazmaktan daha zor.
Öncelikle "küçük olsun benim olsun" gibi zihniyetlerden kurtulmak
gerekiyor. Sonra, böyle bir güç birliğine gidilirken, işlerin,
gelirlerin, nasıl paylaşılacağına ilişkin bir sürü detayın üzerinde,
tarafların herbiri tarafından onaylanmış belli ilkelerinin olması
gerekiyor. Bir kişi bile "o işi neden o yaptı da ben yapmadım"
dememeli... Veya başkasının kazancının kendi zararına olduğunu
düşünmemeli...

Öte yandan, bu güçlükler bir şekilde aşıldığında, ortaya çıkabilecek
kazanımlar, olası maliyetlerden kat kat daha fazla. Yani, tamam, belli
uzmanlığı olan her bilişim firmasının, zaten kendi ayakları üzerinde
rahat duran, kendine yeten karlı bir yapısı var. Kimse başkasına muhtaç
değil. Öte yandan, ortak bir amaçla bir araya gelmenin sinerjisi öyle
büyük ki, 1+1=2 etmiyor, ama 8 ediyor, 1+1+1=3 etmiyor, 27 ediyor.
(Napolleon Hill der ki, ortak bir amaçla bir araya gelmiş bir beyin
takımının gücü, beyin takımına katılan kişi sayısının küpü ile
orantılıdır.) Yani 2-3 veya daha çok uzman firmanın bir araya gelip,
dediğiniz gibi ortak ihalelere girmeleri, veya ortak projelere imza
atmaları, herkesin faydasına.

Dediğim gibi, daha benim kafamda bile, bunlar net değil. Hem de, daha
sizler gibi profesyonel olarak işin içinde değilim. Kendim buna nasıl
katılabilirim, ne rol alabilirim, onu bile net olarak bilmiyorum. Ancak
mantık ve zihniyet olarak bana son derece uyan fikirler bunlar.

Daha dün proje-cg'de "5 sene içinde MEB'de yaygın Linux kullanımına
geçişe başlanması için yol haritası" olarak yazdığımız şeye baktım,
hemen "bu işleri üstlenebilecek teknik desteğini verecek, ilgili
yazılımları hazırlayacak, birçok firmanın işbirliğine ihtiyaç olacak"
diye düşündüm.

Tahminim o ki, yıl sonuna kadar biraz daha net önerilerle, siz ve diğer
alanında uzman Linux firmaları ile, muhtemelen yüzyüze görüşmelerim olur.

İyi çalışmalar,

Özer Tayiz.