Re: [Linux-sohbet] Savas Cikmis

From: Devrim GUNDUZ (devrim@gunduz.org)
Date: Fri 19 Aug 2005 - 00:59:32 EEST

Merhaba,

On Wed, 17 Aug 2005, Ozer Tayiz wrote:

> Yaw Devrim hocam, boyle karşılıklı atışır gibi olduk,

Atışma değil; fikir alışverişi diyelim şuna :)

> 1) 1-2 yıl önce bu kolaylıkta kurulabilir Linux dağıtımları yoktu.

Yapmayın ya, vardı :)

> Giderek daha da kolaylaşacak, "kullanıcı dostu" olacak. Hem, windows
> kurar gibi "sıfırdan bütün hard disk'e kur" seçeneği de var. Yani disk
> bölümlendirme, /home dizini dahil ille bilinmesi gereken olmazsa olmaz
> bilgiler de değil. Yani Windows kadar rahat kullanılabilir dağıtım ve
> uygulamalar, giderek artan bir eğilim, Linux'ta da.

"Windows gibi rahat kurulan" denmesi beni rahatsız ediyor. O zaman gidip
Windows kullansınlar, değil mi? Bizim farkımız olmalı. Olumlu ya da
olumsuz...

Kaldı ki aşırı bir son kullanıcının da Windows kurması öyle çocuk oyuncağı
falan değil...

> 2) Sizinle aynı taraftayız. /Henüz/ bir linux profesyoneli olmasam da
> (inşallah yakında), elimden gelen çalışmayı yapıyorum.

Zaten bu camiadan kimsenin "karşı tarafta" olacağını düşünmüyorum...

> Mesele, rehavet değil,
> sağlam temellere güven. MS, arabirimi cilalıyor, boyuyor, üstüne milyon
> dolarlık reklam kampanyaları yapıyor, böylece ürününü satıyor, pazarlıyor,
> ürünün temel eksikliklerini pazarlama gücüyle kapatıyor. Linux camiasının
> milyon$'lık reklam bütçeleri yok, ama çok sağlam temelleri var. Ve cilası
> boyası ne kadar güzel olursa olsun, ne kadar reklamı yapılırsa yapılsın,
> temeli sağlam olmayan bina depremde çöker, sağlam temelin önemi anlaşılır
> uzun vadede diye bir güven bu.

Sadece bu boya mıdır Microsoft ürünlerini kullandıran? Daha dün bir
arkadaş ile konuştuk bunu. MS SQL Server kullanmaya karar vermişler.
PostgreSQL çoğu açıdan fazla geliyor ama (şimdi anımsayamadığım bir
özellikten dolayı) Ms SQL Server kullanmaya karar vermişler.

Belki de kutudan çıkan MS SQL Server CD'leri ile herşeyi yapabildikleri
içindir.

PostgreSQL'i ayrı indir, PgAdmin3'ü ayrı indir, phpPGAdmin'i ayrı indir,
EMS'i ayrı indir, Red Hat Application Server'i ayrı indir, vs vs...
Bununla "kurumsal müşteri" pek uğraşmak istemez. "Abi biz EMS'e destek
vermiyoruz, siz desteği ondan alın" dediğimizde kaybediyoruz işte... :(

> 3) Bu "gerçekleri" daha iyi, daha çok kişiye anlatabilmek adına, yapılması
> gereken veya yapılabilecek binlerce şey vardır, olabilir. Elbette
> güçbirliğine ihtiyacımız var, payıma ne düşerse, elimden geldiğince yaparım.
> (Hatta aklımda birkaç güçbirliği fikri de var ama, daha paylaşmak için
> yeterince olgunlaşmadı).

Ben açıkça birşey söyleyeyim ki... Kurumsal Linux desteği veren firmalar
bir parçalanmışlık içinde. Herkesin kendisine göre bir uzmanlık alanı var
genelde ama birleşip bir ihaleye girdiğimizi gören var mı? Ben şahsen
görmedim. Ticari kaygılar mı derdiniz, kişisel kaygılar mı, bilmiyorum...

Yani "güçbirliği" sözcüğünü yazması kolay ama bana bunu pratiğe dökmek zor
gibi geliyor... Umarım yanılıyorumdur.

> Tek karşı olduğum sanki "eyvah, MS bize savaş açmış,
> öldük bittik mahvolduk" şeklinde bir panik telaş havasıyla bunu karşılamak.
> Temeli sağlam, uzun vadeli, kendine güvenen bir tavırla, bu tür sorunların
> daha rahat çözüleceğini düşünüyorum. Hepsi bu.

Valla biz uzun vade dedikçe Microsoft parsayı toparlayacak ülkemizde.
Brezilya'da, Almanya'da, orada burada Linux'un kullanılıyor olması benim
karnımı doyurmuyor. En fazla tatmin eder beni, ama ülkemde Murat'ın da
yazdığı gibi çok önemli bir ihaleyi MS aldı önceki gün. Çok milyon dolar
seviyesinde bir işti, kaydı gitti elimizden -- ki bence bu ihalenin
devamında istemci tarafı da Microsoft olabilir, ama umarım yanılıyorumdur
:-(

PostgreSQL işi yapmak için Estonya'ya, Yunanistan'a gidiyorum da neden
Türkiye'de bu çapta işler için hala Oracle - Ms SQL Server kullanılıyor?
İşte üstte bahsettiğim alışkanlık, tek kutu içinde tüm ürünlerin çıkması
ve de "boya" yüzünden.

(İstanbul'da F1 için bulunuyorum bu arada, "Tifosi bleeding Ferrari red!"
yazıp uykuya çekilelim :-) )

Saygılar,

- --
Devrim GUNDUZ
Kivi Bilişim Teknolojileri
devrim~gunduz.org, devrim~PostgreSQL.org, devrim.gunduz~linux.org.tr
                      http://www.gunduz.org