Re: [Linux-sohbet] Savas Cikmis

From: Ozer Tayiz (info@teknobilge.com)
Date: Wed 17 Aug 2005 - 16:13:42 EEST

Merhaba,

Yaw Devrim hocam, boyle karşılıklı atışır gibi olduk, bir iki şeyi
açıklayıp, tartışmanın kendime ait kısmını noktalayım:

1) 1-2 yıl önce bu kolaylıkta kurulabilir Linux dağıtımları yoktu.
Giderek daha da kolaylaşacak, "kullanıcı dostu" olacak. Hem, windows
kurar gibi "sıfırdan bütün hard disk'e kur" seçeneği de var. Yani disk
bölümlendirme, /home dizini dahil ille bilinmesi gereken olmazsa olmaz
bilgiler de değil. Yani Windows kadar rahat kullanılabilir dağıtım ve
uygulamalar, giderek artan bir eğilim, Linux'ta da.

2) Sizinle aynı taraftayız. /Henüz/ bir linux profesyoneli olmasam da
(inşallah yakında), elimden gelen çalışmayı yapıyorum. Mesele, rehavet
değil, sağlam temellere güven. MS, arabirimi cilalıyor, boyuyor, üstüne
milyon dolarlık reklam kampanyaları yapıyor, böylece ürününü satıyor,
pazarlıyor, ürünün temel eksikliklerini pazarlama gücüyle kapatıyor.
Linux camiasının milyon$'lık reklam bütçeleri yok, ama çok sağlam
temelleri var. Ve cilası boyası ne kadar güzel olursa olsun, ne kadar
reklamı yapılırsa yapılsın, temeli sağlam olmayan bina depremde çöker,
sağlam temelin önemi anlaşılır uzun vadede diye bir güven bu.

3) Bu "gerçekleri" daha iyi, daha çok kişiye anlatabilmek adına,
yapılması gereken veya yapılabilecek binlerce şey vardır, olabilir.
Elbette güçbirliğine ihtiyacımız var, payıma ne düşerse, elimden
geldiğince yaparım. (Hatta aklımda birkaç güçbirliği fikri de var ama,
daha paylaşmak için yeterince olgunlaşmadı). Tek karşı olduğum sanki
"eyvah, MS bize savaş açmış, öldük bittik mahvolduk" şeklinde bir panik
telaş havasıyla bunu karşılamak. Temeli sağlam, uzun vadeli, kendine
güvenen bir tavırla, bu tür sorunların daha rahat çözüleceğini
düşünüyorum. Hepsi bu.

İyi çalışmalar,

Özer Tayiz.