Re: [Linux-sohbet] Savas Cikmis

From: Devrim GUNDUZ (devrim@gunduz.org)
Date: Wed 17 Aug 2005 - 13:26:58 EEST

Merhaba,

On Wed, 17 Aug 2005, Ozer Tayiz wrote:

> [...]
> çalışıyor. Var mı kolay kurulumun daha ötesi? Yani install ederken bile
> çalışan bir Linux ortamına sahipsiniz, mesela internete bağlanıp bir sorunun
> çözümünü arayabilirsiniz veya hard diskin yedeğini alabilirsiniz bir yandan.
> Ama bana hiç gerekmedi, birkaç soruyu yanıtladım, partition'ları ayarladım,
> "home dizinine dokunma" yı işaretledim, kurdu, tekrar açıldığında herşey
> düzgün çalışıyordu. 10-15 dk sürdü hepsi. Paket sistemi debian, apt-get veya
> synaptic'le kur-kaldır .deb'leri ... Şimdi linux'u denemek zor mu? Windows'u

Hocam, home dizini ne demek? Partition ne demek? Bunu siz biliyorsunuz ama
kac kullaniciya Unix dosya sistemi hiyerarsisini anlatabilirsiniz ki?

Sanirim 1,5 yil kadar once Ankara Universitesinde bir Fedora kurulum
semineri vermistim. O seminerin yarisindan fazlasini bu hiyerarsiyi
anlatmak icin harcamistim. Yani insanlar bunu bilmiyorlar, dolayisiyla
"ileri-> ileri" şeklinde kuruluma gelmeden önce bazı teknik bilgilere
gereksinimleri var.

Siz yıllardır Linux kuruyorsunuz diye size kolay geliyor kısacası.

> Yani MS, "Linux hakkındaki gerçekleri" medyada söylerek savaş açıyorsa,
> gerçekler bizim yanımızda olduğu için, korkulacak bir şey yok.

:( Bu rehavet niye? Bahsettiginiz gercekleri MS'in reklam borbardimanina
maruz kalacaklar biliyor olsalardi zaten simdiye Linux'a gecmislerdi...

Her zamankindan daha fazla güçbirliğine gereksinmemiz var...

--
Devrim GUNDUZ
Kivi Bilişim Teknolojileri