Re: [Linux-sohbet] Savas Cikmis

From: Murat Koç (muratkoc@kivi.com.tr)
Date: Wed 17 Aug 2005 - 12:33:14 EEST

> Ben MS'un piyasadaki şu anda hakim konumunu görmezden geliyor falan
> değilim. Aynı şekilde, bugünden yarına tüm piyasaya Linux hakim olacak
> da demiyorum. Ama, bir rakibi kötülemeye yönelik bir medya kampanyası
> başlatmanın kendisinin stratejik bir hata olduğunu, bunun MS'un kendi
> satışlarına faydadan çok zarar vereceğini, Linux'u ise, zayıflatmak
> yerine güçlendireceğini düşünüyorum. Siz hiç TDM olarak atıyorum XYZ
> bilişim firmasını kötüleyen bir reklam kampanyası yapmayı düşünür
> müsünüz? Bu sizi küçültüp XYZ'yi yüceltmez mi?

Stratejik bir hata mıdır değil midir onu bilemeyiz. Neden bilemeyiz diye
soracak olursanız bu tür kampanyaların bilinçsiz IT yöneticilerini fazlası
işle etkilemesidir derim. Daha önce de get the facts türü birşey yapmıştı
Microsoft ve siz, biz oradakilerin hepsinin yalan yanlış olduğunu biliyor
olmamıza karşı maddeler hazırlanmış olmasına rağmen onlara inanan kişi sayısı
gerçekten çok fazla idi. Aynı şekilde bu yeni kampanyaya da inanacak kişi
sayısı çok fazla olacaktır.

Dolayısı ile bunun yanlış strateji olacağını biz düşünüyoruz ama herkes böyle
düşünmüyor.

Bugün dahi Linux dağıtımlarının arasındaki farklar ve neler yapabilecekleri
Linux kullanan birçok kişi (hatta uzman sayılabilecek seviyedekiler dahi)
arasında doğru düzgün bilinmiyorken insanların Microsoftun söylediklerine
inanmaları son derece normal.

Son cümlenize gelince Devrim GÜNDÜZ artık KİVİ ekibinin bir üyesi dolayısı ile
sorunuzu KİVİ böyle bir reklam kampanyası düşünür mü şeklinde yorumlayacak
olursak bizim öyle bir rakibimiz yok dolayısı ile düşünmeyiz :)

> Kısacası, tıpkı benzer bir slogan olan "korsan yazılıma hayır" ifadesi,
> kendi kampanyamızla bizim faydamıza çevrilebileceği (korsan yazılımı
> çöpe at, özgür yazılım kullan) gibi, "Linux hakkında gerçekleri öğrenin"
> ifadesi de, gayet rahat lehimize çevrilebilir...

Bu daha önce de yapıldı ama çok başarılı olduğunu düşünmüyorum.

İnsanların Linux'a geçişi ve neler yapabileceklerini bilmeleri yavaş yavaş
oluyor ve kendileri test ettikten sonra oluyor. Hele ki kurumlarda durum çok
daha farklı. Geçenlerde yapılan oldukça büyük bir ihaleyi Linux ile teklif
veren büyük şirketler değil Microsoft ile teklif veren başka bir büyük şirket
aldı.

 Durum budur yani.

--
Murat Koç