Re: [Linux-sohbet] Savas Cikmis

From: Ozer Tayiz (info@teknobilge.com)
Date: Wed 17 Aug 2005 - 09:17:58 EEST

Merhaba,

Devrim GUNDUZ wrote:

> Merhaba,

> Neden kaybetmeye "mahkum" ki? Tamam gönlümüzden geçen bu ama gerçekler
> ne alemde?
>
> Devletimiz ağır noktalarda M$ ile çalışmaya devam ediyor. Bizim
> istatistiklerde Firefox %60'ları bulmuşken (dünyanın bizim çevremizde
> dönme durumu) gerçekte oran daha az. Bizim istatistiklerde Postfix
> %70'leri geçerken gerçekte durum daha az. 50K kullanıcı için
> Linux/Windows arasında e-posta sunucusu maliyet karşılaştırması
> (donanım dahil) 1/10 iken neden hala Windows tercih edilebiliyor?

Ben MS'un piyasadaki şu anda hakim konumunu görmezden geliyor falan
değilim. Aynı şekilde, bugünden yarına tüm piyasaya Linux hakim olacak
da demiyorum. Ama, bir rakibi kötülemeye yönelik bir medya kampanyası
başlatmanın kendisinin stratejik bir hata olduğunu, bunun MS'un kendi
satışlarına faydadan çok zarar vereceğini, Linux'u ise, zayıflatmak
yerine güçlendireceğini düşünüyorum. Siz hiç TDM olarak atıyorum XYZ
bilişim firmasını kötüleyen bir reklam kampanyası yapmayı düşünür
müsünüz? Bu sizi küçültüp XYZ'yi yüceltmez mi?

Linux'un kendi içindeki "kendini sürekli geliştirmeye odaklanıp
*rakiplerin* ne yaptığını umursamamanın" en iyi tavır olduğunu
düşünüyorum. Eğer MS da aynı özgüvene sahip olsaydı, başkasına tu kaka
demeye ihtiyaç duymazdı diyorum. Haberde bile bu durum "%1 pazar payına
sahip bir rakip için bu kapsamda kampanya ilginç" diye dikkat çekmiş.

Bırakın MS Linux'un reklamını, kendi milyonlarca $ ayırarak yapsın. Ben
bu habere memnun bile oldum. İnsanlar şimdi "Eğer gerçekten arada bariz
bir fark olsaydı, MS kendine Linux'u rakip görüp, korkup saldırmazdı,
demek ki kıyaslanabilir bir şey bu Linux" diyecekler. İster istemez,
Linux'a daha fazla dikkat çekilecek. Insanların en azından bir kısmı,
"Linux kötü diyen MS, ve bunda kendi çıkarı var. Ben kendi bağımsız
araştırmamı yapayım." diyecek. En basitinden, BThaber'de bu haberin
olduğu sayfada, Google Adwords ile Linux'a geçiş danışmanlığı veren bir
firmanın reklamı var. İnsanlar ikisine de bakacak.

Bence bu bizim için, sorundan çok fırsat. MS'un iddalarına yanıtlar
hazırlanabilir. Siz de mesela, Linux'un hangi durumlarda maliyetleri
%10'a düşürdüğünü belirten raporlar hazırlayabilirsiniz. Linux'a geçişin
çeşitli başarı öyküleri yayınlanabilir. Bunları web'e koyabiliriz, MS'un
reklam verdiği gazetelere, ve genel olarak tüm medyaya, basın bültenleri
gönderebiliriz, ve bu konu ciddi ciddi tartışılabilir. Ve tek başına
bizim yapabileceğimizden çok daha fazla dikkat çekebilir, medyada,
kamuoyunda, MS sayesinde...

Kısacası, tıpkı benzer bir slogan olan "korsan yazılıma hayır" ifadesi,
kendi kampanyamızla bizim faydamıza çevrilebileceği (korsan yazılımı
çöpe at, özgür yazılım kullan) gibi, "Linux hakkında gerçekleri öğrenin"
ifadesi de, gayet rahat lehimize çevrilebilir...

İyi çalışmalar,

Özer Tayiz.