Re: [Linux-sohbet] ADSL Modem

From: Devrim GUNDUZ (devrim@gunduz.org)
Date: Tue 09 Aug 2005 - 00:20:56 EEST

Merhaba,

On Mon, 8 Aug 2005, Alper KANAT wrote:

> ADSL almaya karar verme aşamasındayız. Kablo Net'e daha fazla direnemedim.
> Wireless ADSL modem alacağız. Önümüzde 2 tane seçenek var:
>
> 1) US Robotics 9106
> 2) ZOOM 5590 X6
>
> Daha önceden US Robotics'i kurup kullandığım için Linux'da çalıştığını
> biliyorum. Zoom'la ilgili pek bilgim yok ama babam Zoom daha iyiymiş onu
> alalım diyor. Siz ne diyorsunuz ? Linux'da herhangi bir sorun yaşar mıyım
> ayarlanmasında falan ? US Robotics'in web arayüzünden ve kurulumundan çok
> hoşnut kalmıştım. Zoom'un ayarlarında sıkıntı yaşar mıyım ?

Hocam sizin e-postalarınızı falan takip ediyorum da, sorunu çok karmaşık
gösteriyorsunuz bazen.

Alacağınız altı üstü bir ADSL modem. Ethernetten çalışan her ADSL modemi
Linux altında kullanabilirsiniz. Wireless vs konuları ADSL modemin işi,
Linux'un değil. Linux'ta uyumlu bir Wireless kartı kullanmanız yeterli.

Ayarlamasına gelince: Bir kullanıcı adı / şifre yazacaksınız arayüzden, o
kadar. Kalan işler firewall falan işleri ki zaten arkada Linux varsa bu
işi ona da yaptırabilirsiniz (ben öyle yapıyorum örneğin).

Evimdeki modem GVZ marka Conexant chipsetli. 2 ay oldu modemi alalı, 2
ayda 2 kere ip bıraktı durduk yere, o kadar. Yani öyle ADSL arkasında
abartılı port yönlendirmeleri falan yapmayacaksanız alın bir modem ve
takılın rahat rahat.

Linksys'in de güzel modelleri var bu arada.

... ve sonuçta bütün bunlar liste konuları içinde değil bence...

--
Devrim GUNDUZ
devrim~gunduz.org, devrim~PostgreSQL.org, devrim.gunduz~linux.org.tr