Re: [Linux-sohbet] Bütce

From: Erkin Tek (erkintek@yahoo.com)
Date: Thu 14 Oct 2004 - 07:42:39 EEST

--- Umut <php@kakalak.org> wrote:

> Ayrica: sartnameler acik, ihalede zarflar kapali
> bile olsa katilim acik,
> ihaleyi kazanan acik, oyle bir ihalede magdur olan
> bir taraf varsa tek
> yapacagi idare mahkemesine ihalenin iptali icin dava
> acmak. Bu sekilde
> iptal olan cok ihale var.

&#304;yi de hersey kanunla yurumuyo bu ulkede :(.
Kanunla isin buyuklugu arasinda ters oranti var! Yani
tum sartlari hazirlayip zarfi teslim etmekle bitmiyo.
Dedigin gibi katilanlar, adresleri, telefonlari belli.

> [...]
> kaynak hizmetini verebilecek bir yerli firma biliyor
> musunuz? Benim
> ismen duydugum firmalar var, yok degil. Ama olay
> masaustu pazarinda
> oldugu gibi satmakla bitmiyor. Ben o kurumda calisan
> birisi olsam satin
> aldigim isletim sistemiyle birlikte sorun da almak
> istemem (yazici
> tanitimi, modem tanitimi, scanner kullanimi, vs vs)
> Bana her an destek
> verebilecek capta olmali. Ve bahsettigimiz yuzlerce
> bilgisayar. Kurumun
> capina gore farkli cografyalara yayilmis olmasi

Evet bencede turkiyede destegin satilmasi eksikligini
cekiyoruz, ve boyle bir destegin olmasi gerekir.

> Bu basari hikayesi bir kamu kurulusunda (yerel
> degil) basarili olsun,
> sizi temin ederim gerek ekonomik gerek milli
> guvenlik gerekceleriyle tum
> kamu kurum ve kuruluslari bu sisteme gecmeye bir
> sekilde zorlanacaktir.

Eger devlet istese kendi imkanlari genis. Bunu askeri
anlamda soyluyorum, Su an odtu-teknokentte bir cok
firma askeri projelerin pesinde, biri fuze yapmaya
kasiyo, digeri similasyon vb. Bu destegin (destek
dedigim dolar cinsinden) ufak bir kismini kendi
isletim sistemi ve araclari icin ayirsa ...

> Ben de acik kaynak cephesindeyim, ama etrafimi
> gozlemleyince daha zaman
> lazim gibi geliyor bana...

Zaman, ne yaptigina bagli olarak, farkli akiyo, ozgur
yazilim kullanirsan ozgur yazilim kismin gelisir,
ozgur olmayan kullanirsan o taraf gelisir, ve su anki
durumla gelisiyo.

Konu hakkinda bilgili sirket yoneticilerinde bile bir
cekingenlik korku var, ozgur yazilimin avantajlarindan
haberdar olanlar bile mesafeli duruyo. Bu anlamda
destek satma zamani.