Re: [Linux-sohbet] Bütce

From: Umut (php@kakalak.org)
Date: Wed 13 Oct 2004 - 20:22:58 EEST

Gecmisi bilmem ama ilk iletimde bahsettigim sartname hakkinda eminim :)
Ve sanirim ihalesi de yayinlanmistir Kamu Ihale Kurumu tarafindan bu
aralar, takip edenler bilir.

Ayrica: sartnameler acik, ihalede zarflar kapali bile olsa katilim acik,
ihaleyi kazanan acik, oyle bir ihalede magdur olan bir taraf varsa tek
yapacagi idare mahkemesine ihalenin iptali icin dava acmak. Bu sekilde
iptal olan cok ihale var.

Ben size bir "case study" sunayim:
Bir kurum (kamu/ozel farketmez) dusunun, farkli tiplerde yuzlerce
donanimi, yazicisi, tarayicisi, sunu bunu olsun. Bu capta bir acik
kaynak hizmetini verebilecek bir yerli firma biliyor musunuz? Benim
ismen duydugum firmalar var, yok degil. Ama olay masaustu pazarinda
oldugu gibi satmakla bitmiyor. Ben o kurumda calisan birisi olsam satin
aldigim isletim sistemiyle birlikte sorun da almak istemem (yazici
tanitimi, modem tanitimi, scanner kullanimi, vs vs) Bana her an destek
verebilecek capta olmali. Ve bahsettigimiz yuzlerce bilgisayar. Kurumun
capina gore farkli cografyalara yayilmis olmasi ihtimali de cabasi.

Bu basari hikayesi bir kamu kurulusunda (yerel degil) basarili olsun,
sizi temin ederim gerek ekonomik gerek milli guvenlik gerekceleriyle tum
kamu kurum ve kuruluslari bu sisteme gecmeye bir sekilde zorlanacaktir.

Ben de acik kaynak cephesindeyim, ama etrafimi gozlemleyince daha zaman
lazim gibi geliyor bana...

Saygilar