RE: [Linux-sohbet] fedora core 3 ilk izlenimler

From: Erçin EKER (erc.caldera@gmx.net)
Date: Sun 14 Nov 2004 - 11:20:58 EET

Cts, 2004-11-13 tarihinde 21:41 -0500 saatinde, Ali Alphan Bayazit
yazdı:

> Bahsi gecen sahislar gelistirdikleri urunlerin GPL olmasinda etkililer,
> zaten o yuzden Redhat GPL disi bir urun cikar(a)miyor.

_çıkarmıyor_

Ayrıca Redhat isteseydi özgür yazılım projelerine maddi destek vermezdi.
Çalışanlarının bu projelere katkı vermesi ayrı şey, şirketin bu
projelere arka çıkması ayrı şey.

> Redhat'ten Alan Cox'u ele alalim.
> linux camiasina en cok katkisi olan adamdir belki.
> cekirdek olsun, gcc olsun gnome olsun, X olsun,
>
> Isi katkida bulunmak.
> Urunun GPL olmasina onem veren, bu ise gonul vermis adam.
>
> Calistigi sirketin kendi adini tasiyan dagitimini millete iyilik olsun
> diye ucretsiz paketleyip internete koymasindan ona ne.

Tabii canım, adamın kendi yazdığı kodun hangi lisanla yayımlandığından
ona ne (?).

> O sevdigi isi, sevdigi kurallar altinda yapmak icin ise alinmis. Kendine
> dusen gorevi yapiyor.
>
> Bakiniz Linus T., yillarca transmeta da calisti, bi yararini gormedik
> transmeta'nin Ozgur Yazilim camiasina, ki birakin ozgur yazilimcilari
> dusunuyor diyebilelim.

Durduğuz yeri değiştirin bence, oradan pek görünmüyor olabilir.

> Hatta Miguel'e bakalim, adamin sirketi zgur olmayan yazilimlarla buyudu,
> ama kendisi tam bir ozgurlukcu. onane sirketin nerden para
> kazandigindan, bu calismasina engel oluyor mu? hayir, o da istedigi isi
> yapiyor sonucta.

Çalışmasına engel olmuyodur tabii, ama O'da bizim gibi insan. Bilirsiniz
insanlar bazı şeylerin peşinden koşmaktan, inandıkları uğruna herhangi
birşey yapmaktan çok hoşlanır. Birde işin vicdan kısmı var yabii, şahsen
ben çalıştığım şirketin inançlarıma ters düşmesinden oldukça rahatsız
olurum hatta geceleri uyuyamam.

> En onemlisi de bu yazdiklariniz, desteksiz ama _kararli_ bir RHEL
> cdsinin isolarinin internette neden olmadigini aciklamiyor. sonucta RHEL
> ile fedora arasinda daglar kadar fark var.

Farkı olmasaydı kim para verip veripte RHEL alırdı, tamam belki desteği
için alınırdı.

> tekrar altini cizmek istiyorum, ben radhat yararli olmamistir demiyorum,
> aksine sirf alan cox ve arkadaslari yeter, ama redhat'in camiadan cok
> parayi dusundugunu gormemek imkansiz gibi geliyor.

Kırmızı Şapkalı, eli sopalı biri var. Yanında da bir sürü para sayma
makinesi ve bilimum muhasebeci, finans müdürü ... vs... vs...

Ayrıca size birşey sormak istiyorum (çoktan seçmeli). Siz Redhat
olsaydınız; boğazınıza kadar borç içindeyken, kimseye bir faydanızın
dokunmayacağı bir duruma düşmek üzereyken ne düşünürdünüz?

a)Zilyon dolarlar kazanmayı: Kaynak kodunu kapatmak, çalışanlarınızı ya
da motivasyonlarını kaybetmelerini izlemek.

b)Her şeye rağmen inançlarınızdan ödün vermemek (?): Tamam para kazanmam
önemli değil zaten şirketi batsın diye kurdum, çoluğum çocuğum aç
kalsada olur.

c)Şu an Redhat'ın yaptığını yapmak: Bazı ürünlerin lisansını ihlal
etmeden para kazanmaya çalışmak. Destek ve özel projelerle para
kazanmak, çalışanlarınızla güzel bir dünyada yaşamak.

Bazı yerlerde abartmış olabilirim, ayrıca yazdıklarım kendi
düşüncelerimdir. Kimseyi bağlamaz. Yazdıklarımda bazı yerlerde abatma
söz konusudur :)

> kolay gelsin

Sizede kolay gelsin, Ayrıca herkesin Mübarek Şeker Bayramını kutlarım.

Erçin EKER
UIN: 82166138
Jabber: ercineker@jabber.org

If the future navigation system [for interactive networked services on
the NII] looks like something from Microsoft, it will never work.

        -- Chairman of Walt Disney Television & Telecommunications