Re: [Linux-sohbet] fedora core 3 ilk izlenimler

From: Yüksel ÖZCAN (yuksel@linux-sevenler.org)
Date: Sat 13 Nov 2004 - 03:09:36 EET

12-11-2004 Cuma günü saat 13:39 sularında, Turgay Zengin dedi ki:
> Devrim bu biraz "fanatik linuxculuk" olmuyor mu? Buna
> biyere kadar hak verebilirim ama, madem oyle neden
> hala ulkemizde okullarda, devlet dairelerinde,
> askeriyede, hatta hatta universitelerimizde linuxun
> yayginlastigini goremiyorum? Bende mi bir ariza var da
> goremiyorum acaba??
Selamlar,
Devrim bey'in fanatik oldugu konusunda hemfikiriz, ama linux'ta degil,
Devrim Bey'in fanatikligi daha cok postgresql'de ortaya cikiyor :)
Linux'un askeriyedeki kullanimina 1 ornek vermek istiyorum. 1999 - 2000
yillari arasinda askerligimi yaparken (bundan 4.5 yil once) Linux'u ilk
defa kI$la icerisinde gordum, Linux'la orada tani$tim, emin olun ki
askeri rutbeye sahip insanlar da eger konulari ile ilgiliyse Linux'u bu
listeleri takip edenler kadar bilirler. Uludag dagitimini ele alirsak
arkasinda Tubitak'in UEKAE birimi var. Bu birim de agirlikli olarak
askeri projeler uretiyor. Buradan da askeri kesimin GNU ile yakindan
ilglilendigi konusunda kafamda fikirler olu$uyor. Yayginlik
goremediginiz sektorler zaten bilgisayar ile cok alakali degil. Onlar
icin bilgisayar i$lerini yaparken kullandiklari bir arac, bundan ote
bi$ey degil :) Hatta pek cok kamu kurumunda bundan bi kac sene oncesine
kadar tum kayitlarin elle tutuldugunu da goz onune alin, Ornegin Vergi
daireleri icin e-beyanname cikti, muhasebeciler internet uzerinden
beyanname verebiliyorken ulkemizin bazi kesimlerinde bilgisayar olmayan
vergi daireleri de var. Yani soz konusu sektorler icin Linux
yayginligina deginmeden once, deginecek cok daha onemli noktalar var. Bu
bilgisayar'in onemini kavrayamayan zihniyete GNU kavramini kavratmaya
calismak.

Yuksel OZCAN
http://muhasebeci.sf.net