RE: [Linux-sohbet] fedora core 3 ilk izlenimler

From: Ali Alphan Bayazit (listeci@bayazit.net)
Date: Sun 14 Nov 2004 - 04:41:29 EET

On Sun, 2004-11-14 at 03:40 +0200, Enver ALTIN wrote:

> RedHat çalışanlarının birkaçını gayet yakından tanıyorum. Büyük
> konuşacağım; RedHat özgür yazılım topluluğunun beklentilerinin dışında
> bir tek davranışta bulunacak olursa herşeyden önce bünyesinde çalışan
> programcıların büyük kısmını kaybeder. Teker teker işten ayrılırlar.
>
> Bu insanlar kırmızı şapka yada para için değil, özgür yazılım
> geliştirebilmek için RedHat'de çalışıyorlar.
>
> Aynı şeyleri Novell için de söyleyebilirim rahatlıkla. Miguel de Icaza
> Novell'in bu mevzuya yeterince saygı göstermeyeceğinden şüphe ediyor
> olsaydı Ximian satışı gerçekleşmezdi.

> [...]

Bahsi gecen sahislar gelistirdikleri urunlerin GPL olmasinda etkililer,
zaten o yuzden Redhat GPL disi bir urun cikar(a)miyor.

Redhat'ten Alan Cox'u ele alalim.
linux camiasina en cok katkisi olan adamdir belki.
cekirdek olsun, gcc olsun gnome olsun, X olsun,

Isi katkida bulunmak.
Urunun GPL olmasina onem veren, bu ise gonul vermis adam.

Calistigi sirketin kendi adini tasiyan dagitimini millete iyilik olsun
diye ucretsiz paketleyip internete koymasindan ona ne.

O sevdigi isi, sevdigi kurallar altinda yapmak icin ise alinmis. Kendine
dusen gorevi yapiyor.

Bakiniz Linus T., yillarca transmeta da calisti, bi yararini gormedik
transmeta'nin Ozgur Yazilim camiasina, ki birakin ozgur yazilimcilari
dusunuyor diyebilelim.

Hatta Miguel'e bakalim, adamin sirketi zgur olmayan yazilimlarla buyudu,
ama kendisi tam bir ozgurlukcu. onane sirketin nerden para
kazandigindan, bu calismasina engel oluyor mu? hayir, o da istedigi isi
yapiyor sonucta.

En onemlisi de bu yazdiklariniz, desteksiz ama _kararli_ bir RHEL
cdsinin isolarinin internette neden olmadigini aciklamiyor. sonucta RHEL
ile fedora arasinda daglar kadar fark var.

tekrar altini cizmek istiyorum, ben radhat yararli olmamistir demiyorum,
aksine sirf alan cox ve arkadaslari yeter, ama redhat'in camiadan cok
parayi dusundugunu gormemek imkansiz gibi geliyor.

kolay gelsin

--
Ali Alphan Bayazit <listeci@bayazit.net>