RE: [Linux-sohbet] fedora core 3 ilk izlenimler

From: Ali Alphan Bayazit (listeci@bayazit.net)
Date: Sun 14 Nov 2004 - 03:32:24 EET

On Sat, 2004-11-13 at 13:05 +0200, Devrim GUNDUZ wrote:
> Gerçek ürün? YA bir yanlış anlaşılma var sanırım ortada. Örneğin Red
> Hat,
> RHEL ailesinin tüm paketlerini (Güncellemeleri dahil) SRPM olarak
> sunuyor
> Linux camiasına. Birşeyi saklıyor değiller...

kimse GPL'e saygi gostermiyor demiyor zaten, hatta dediginiz gibi kendi
cikardiklari urunleri de GPL yapiyorlar. Redhat cdsinden cikicak ozgur
olmayan teksey logolaridir

dedigim gibi, sadece destege para aliyor olsalar, zahmet edip cd leri
ortaya koyarlar (bi kac uyelik scriptini degistirerek).

ben guncellemeyi kapatsalar, ona da raziyim, ama guncelleme bant
genisligi redhat gibi linux'un kaymagini yiyen bir sirket icin ne kadar
yuk olurki? zaten eskiden guncellenebiliyordu redhat linux zamaninda,
batmayip gelismeye devam ettiler

bence sorulmasi gereken sorular: bu adamlar neden redhat linux u
bitirdiler? neden fedora yi ve rhel'i cikardilar?
neden linux desktop a hazir degil diye aciklama yaptilar?
(RH ismini guclu marka yapmak istedikleri ortada, bunun da para dan
baska sebebi olamaz)

> Desteğine para alıyor bu firmalar. Bu bana garip gelmiyor. Yine
> örneklendirmek gerekirse, Red Hat birçok açık kaynak projesine çok
> aktif
> destek veriyor:
>
> * Kernel
> * PostgreSQL
> * GNOME
> * Mozilla
> * ...

gcc yi atlamissiniz, oldukca onemli. ustune ustluk gcc redhat in en agir
oldugu projedir muhtemelen.

ama isterse yardimci olmasin, sonucta bu isi bizim icin yapmiyor, kendi
cikarlari icin yapiyorlar.

> Bunlarun giderlerini nasıl karşılayacak sizce?

destekle, ama anladigim kadariyla bu destek parasi redhat e yetmemeye
basladi (halbuki o kadar da cok aliyor). suclamiyorum onlari gerci,
sonucta bir sirket onlar ve amaclari para kazanmak.

Bunu kabul etmek lazim, redhat'in amaci _para kazanmak_.

Bence, Redhat linux camiasini dusunuyor demek, hayata pembe gozluklerle
bakmak gibi bisey. (demediniz de, diyenler varsa diye soyluyorum)

iyi bayramlar

--
Ali Alphan Bayazit <listeci@bayazit.net>