Re: [Linux-sohbet] fedora core 3 ilk izlenimler

From: Devrim GUNDUZ (devrim@gunduz.org)
Date: Fri 12 Nov 2004 - 15:55:18 EET

Merhaba,

On Fri, 12 Nov 2004, Turgay Zengin wrote:

> Devrim bu biraz "fanatik linuxculuk" olmuyor mu?

Denebilir ve ben bu halim ile mutluyum. Elimdeki yazilima guvenmesem boyle
konusmam.

> Buna
> biyere kadar hak verebilirim ama, madem oyle neden
> hala ulkemizde okullarda, devlet dairelerinde,
> askeriyede, hatta hatta universitelerimizde linuxun
> yayginlastigini goremiyorum? Bende mi bir ariza var da
> goremiyorum acaba??

Eee iste acikladim onceki iletimde. Verdiginiz orneklerin hepsi kamu. NE
yazik ki, "ben bunu ogrenirsem bana fazla maas mi verecekler" diyenlerin
sayisi cok fazla. Herkes oyle degil ama. Bu listelere e-posta atanlardan
ad goruyoruz bunu. O penguenlerin iletilerini gorunce de pek mutlu
oluyorum.

Tabii bu konusmayi masaustu icin yapiyoruz degil mi? Sunucu tarafinda
kazanilmadik pek bir nokta kalmadi zaten :)

Kaldi ki "yaygin degil" != "yayginlasmiyor" .Emin adimlarla ilerliyor
kullanim. Bir devlet kurumu (izin almadigim icin adini veremiyorum) genel
mudurleri haric tum pc'lerde Firefox'a gectiler ornegin. Sonraki adim
OpenOffice.org. Kullanicilari hele bir alissinlar, isletim sistemini
degistirmek daha kolay olacak. Hep verdigimiz bir ornek vardir. Bu gecis,
Windos 3.1 'den windos 95'e gecise gore daha zor degil. Emin olun degil.

> Hele asagidaki ornekler hic olmamis. Yani simdi, eger
> ben sistemime pdf reader kurmadiysam daha once, linux
> bana pdf dosyalarini bir yazilim yuklemeden yine de
> gosteriyor mu?? Ya da, sistemime ekledigim donanimin
> driverlari sistemimde olmasa bile calistiriyor mu?

On tanimli kurulumlarda bir PDF okuyucusu kurulur zaten. Eger siz
ozellikle onu kurmadiysaniz giris seviyesinde bir kullanici degilsinizdir
zaten, tekrar rpm'ini/deb paketini vs kurmaniz sizin icin zor
olmayacaktir.

> Tembellik ve aliskanlik konusuna bir miktar
> katiliyorum. Peki bu konuda sevgili bilisim sektorumuz
> ne yapiyor? Hadi devlet dairelerindeki,
> okullarimizdaki vs. sistem yoneticileri ve
> kullanicilar tembel diyelim, peki bilisim sektorumuz
> neden bu konuda calismiyor? Yoksa lisanslardan kolay
> para kazanma devri kapanacak diye mi korkuluyor?

Ayni sektore bakiyorsak, ben daha iyimserim. En azindan 4-5 yil oncesine
gore daha fazla iyimserim.

Oracle icin Java tabanli hazirlanmis milyon dolarlik bir projenin 1
gunde PostgreSQL'e gecirmeyi deneyenlerin sayisi artiyor, bunda basarili
oluyorlar. Basarili oldukca da ozgur yazilimlara karsi guvenleri artiyor

Bu bir devrim sureci. Yavas yavas olacak. LKD t-shirtu ile bara gittim
gecen gun, hemen 4 kisi yanima geldi ve Linux ile 2 saati asan bir sohbet
gerceklestirdik. Daha fazla kisinin haberi oluyor, daha fazla
kullaniliyor. Yavas yavas.

Devrim cocuklari daha tam olarak yonetim kademesine gelmediler. Gelince o
surec daha da hizlanacak.

..ve...

YASASIN OZGUR YAZILIM MUCADELEMIZ!

- --
Devrim GUNDUZ
devrim~gunduz.org devrim.gunduz~linux.org.tr
                         http://www.tdmsoft.com
                         http://www.gunduz.org