Re: [Linux-sohbet] fedora core 3 ilk izlenimler

From: Yüksel ÖZCAN (yuksel@linux-sevenler.org)
Date: Sat 13 Nov 2004 - 03:09:29 EET

Herkese selam,

Valla daha fazla dayanamadim, :) Acik kod icin sava$maya devam edelim
yeter, bir kac yil icerisinde acik kodlu yazilim kullaniminin
artacagindan hic $uphem yok, bu arti$ icin ki$isel olarak birtakim
beklentilerim var(GNU kullanim ibresinin yukselme hizi) yalniz bu arti$
sanirim bekledigimden daha fazla olacak. Bu arada piyasadaki benim
komputerci dedigim kucuk bilgisayarcilara Linuxu anlatmak lazim,
gorustugum komputercilerin pek cogu bundan 4 - 5 yil once linuxa $oyle
bir goz atmi$lar ve o anki izlenimleri halen devam ediyor. Bu da GNU'nun
tercih edilebilirligini ciddi bicimde etkiliyor. Fuarlar GNU'nun simdiki
halini gostermek icin bicilmis kaftan. $enlik, OpenDays gibi
etkinlikliklerin sayisini katlayaraktan daha cok organizasyon yapilmasi
faydali olacaktir. Diger taraftan hedef kitleleri tespit etmeli ve
hedefe yonelik hareket etmenin faydali olacagini dusunuyorum. Ornegin
okullar icin Linux tabanli bir ogrenci sistemi, muhtarlik otomasyonu,
Doktorlar icin hasta takip programi, CRM programi vs. vs. vs. vs.
GNU'nun yayilma hizininin yukaridaki eksiklikler de tamamen
giderildikten sonra ciddi bir arti$ olacagini du$unuyorum. Diger
taraftan kamu sektorunde Meteoroloji Genel Mudurlugu Turkiyenin en hizli
bilgisayarina sahip. Bu bilgisayar aldigim bilgilere gore IBM'e ozel
sipari$ edilmi$ bir alet ve uzerinde GNU/Linux calisiyor :) Bu tur kamu
kurumlarinin ust duzey yoneticileri ile irtibata gecip uzun uzun
roportajlar yapmak ta faydali olabilir.

Yuksel OZCAN
http://muhasebeci.sf.net