[linux-sohbet] Re: neden crux gibi source-based bir distro

From: Volkan YAZICI (yazicivo@itu.edu.tr)
Date: Thu 27 May 2004 - 08:59:26 EEST

merhaba,
sanirim php4 konusunda olaya arastirmasiz bir yaklasim ile girdim ve
agzimin payini da apt-cache verdi.

postgresql ile gelen --with-python, --with-perl, -with-hede-hodo; apache
ile gelen ve daha simdiye kadar da hic kullandigimi ve cogu server'da da
kullanildigini hatirlayamadigim dav, openssl, gibi modullerin (lutfen
buna da apt-cache search apache ciktisi yollayamyin cunku ben de 8 ay
boyunca icin icin debian kullanmis biriyim) apache'nin icine gomulebilecegi
halde modul olarak eklenmesi konusunda da yorumlarinizi alabilir miyim?

bu arada aklimi karistiran bir diger soru ise su: debian gibi bir sonraki
stable surumune aylar kala kde, gnome gibi sunucu icin cok gerekli
paketlerin basinda gelen yazilimlar (!) son derece stable iken, pgsql'in
critical olarak kirik olmasi goz onune alinirsa, pgsql kullanan bir server
admin'inin bu durumda bu distrodan medet ummasi da beklenebilir mi?
(bu benim bilgi'den gerceklesen open source senliginde ian murdock'a
yonelttigim soru idi, biraz guldukten sonra, sanirim haklisin ama takim
bu aralar cok yogun demisti, yeni surumu yetistirmeye...)

P.S. bu arada emin degil olmamakla birlikte rh'in pgsql rpm'lerinde tum
java uyumlulugu guzelce icine gomulu olarak geliyor diye biliyorum.