[linux-sohbet] Re: yeni resimler

From: Volkan YAZICI (yazicivo@itu.edu.tr)
Date: Mon 24 May 2004 - 21:16:29 EEST

merhabalar,
On Mon, May 24, 2004 at 08:53:27PM +0300, S.Çağlar ONUR wrote:
> [...]
> www.google.com'u açtım ve aranacak kelime olarak "video editing +linux"
> yazdım. Buyrunuz sonuçlardan bir demet;
>
> * http://kino.schirmacher.de/
> * http://www.mainconcept.com/mainactor.shtml
> * http://www.chainsawlinux.com/ [ Dağıtım ]
> * http://heroinewarrior.com/cinelerra.php3
> * http://www.uchian.pwp.blueyonder.co.uk/kdenlive.html
> * http://mjpeg.sourceforge.net/
> * http://www.virtualdub.org/
> * http://www.alias.com/eng/index_noflash.shtml
>
> Daha aranılsa bulunur, şu yukarıdaki listeyi çıkarmak 50 saniyemi aldı.

kusura bakayim google'a video editing for linux yazarsaniz konu ile alakali
zaten binlerce sonuc bulursunuz. jpeg'leri birlestirip onlardan mpeg yapan
programlarda video editor diye geciyor.

> Haaa kullanılırlar mı, ne kadar başarılılar tartışılır. Denemek yada
> deneyeni dinlemek gerek. Ama linux bu alanda yok demekte yanlış. Bakınız
> Yüzüklerin Efenidisi serisine, özel efektler hangi işletim sistemi ile
> yapılmış. Yada gene yüce tapınak google'da ufak bir arama ile
> holywood'da kaç tane film hangi yazılımlar ile hayat bulmuş bilgisinede
> erişilebilir :)

cok merk ediyorum, gelin listedeki linux kullanan, bu ise gonullerini hatta
islerini adamis arkadaslara soralim: linux ile kac kisi acaba kendine kisa
bir film yapti. universitede tez konusu olmayip da kac kisi povray'i acip
text editoru ile film yapmaya kalkisti? animated gif'ten otesine gecebilenler
acaba bir elin parmaklarindan fazla midir? ayrica hollywood'da linux
kullanilarak yapilan cogu filmde adamlar kendi programlarini yaziyorlar.
yani linux'a otoriter bir hiyerarsi katkisindan baska elle tutulur pek bir
nimet sunmuyorlar.

ayrica cok merak ettim sizin su google arastirmanizdaki linklerden birine
bakayim dedim: http://www.chainsawlinux.com/ bu sitede yer alan adam
akilli bir program bile yok. sitenin download bolumunden alintİ:

        "Shhhh: I found these somewhat hard to get items (updates on
        sourceforge). I haven't tested them out or even had the chance
        to open them yet, so be careful if you go to use them."

adam yayinladigi paketleri acip denememis bile. yorumsuz.

yukaridaki linklerde sadece gozume carpan ve benim de onceden bildigim
cinelerra ve maya3d var. ki bu da zaten linux camiasinca unlu heroinewarrior ve
alias gruplarina ait.

neyse, yanlis anlasilmasin, fikirlerinizi kesinlikle saygim sonsuz ama ben hala
linux'da adam akilli bir video editorun gpl lisans ile dagitilmadigini
soyluyorum. (kotunun iyisi editorler ise zaten parali). ki sizin dedidiginiz
cogu linux kullanicisi, sirf bu isleri linux'da yapabilecegi halde, bu kadar
cok (eee baksaniz google bir suru sonuc bulmus) secenegi varken, sirf kendi
tembelliginden, en ufak bir google taramasi yapmadan windoz'da hemen isini
halletmis.

bunun disanda merakimi mazur gorun ama bir sey daha sormak istiyorum. siz acaba
hic film editleme ile hem linux'da hem de windows'da ugrastiniz mi? eger
cevabiniz evet ise bize filmin niteliginden ve bu deneyiminizden
bahseder misiniz?

iyi calismalar.

http://liste.linux.org.tr/ adresini kullanabilirsiniz.