[linux-sohbet] Re: yeni resimler

From: Tonguç Yumruk (tongucyumruk@interaktif.gen.tr)
Date: Mon 24 May 2004 - 21:07:18 EEST

Peki ben şu iki programla girişi yapsam:
1: Cinellera (eski adıyla BCast 2000)

Linux altında çalışan, özgür ve aşırı profesyonel bir video düzenleme
yazılımı. Cluster modunda çalışabiliyor, çok çeşitli video efekt ve
geçişleri sağlayabiliyor. Kısacası şu ana kadarki şenlik videolarında
yapılan herşeyi yapmak fazlasıyla mümkün.

Eksileri ise oldukça zor kurulumu ve dosya formatı konusunda seçici
davranması fakat kameradan doğrudan capture ederken dosya formatı
seçiciliğinin önemli olacağını sanmıyorum. Ancak bir kere kavradıktan
sonra kullanımı çok zor değil.

Not: Cinellera kendilerine Heroine Virtual diyen ve gerçek kimliklerini
gizleyen kişiler tarafından geliştiriliyor.

http://www.fazlamesai.net/modules.php?name=News&file=article&sid=1981
http://heroines.sourceforge.net/cinelerra.php3

2: Kino

Kino Cinellera'ya oranla daha basit bir yazılım. Daha çok evde
kaydettiğiniz videoları montajlamak için geliştirilmiş. Kullanımı ise
oldukça kolay. Kameradan doğrudan capture yaparak ve raw DV dosyaları
ile çalışabiliyor. ayrıca bir ffmpeg import seçeneği var fakat ben
kullanamadım. Videoların arasına basit geçişler vs... koyabiliyor.

http://kino.schirmacher.de/

Bütün bu programlardan doğrudan RAW çıktı alıp mencoder ile encode
ettiğinizde oldukça güzel sonuçlar elde edeceğinizi tahmin ediyorum.
GNU/Linux bu konuda çok ta geride değil yani.

Sen neden yapmıyorsun diyenler için: Video işlerinden pek anlamam.
Bunlar bir günlük araştırmanın sonuçları sadece.

Not: Bir de Main Actor var ama kapalı kod bizden değildir diyip
geçiyorum...

Mon, May 24, 2004 at 08:18:06PM +0300 Tarihinde Volkan YAZICI Demişki :
> merhabalar,
> 1. senlikteki video'lar icin ayni soruyu ben yoneltmistim, cevap olarak
> windoz uzerinde yapildigi verildi. aradan 2 sene gecti... sanirim linux bu
> konuda hala pek bir adim atma niyeti icin degil.
>
> isin komik yani ise, kullanilan cogu video editorunun linux surumu de yok. hani
> parasi neyse verelim diyebilecegimiz bir konu da degil :P
>
> iyi calismalar.

> -- Attached file included as plaintext by Ecartis --

> linux-sohbet listesinden cikmak ve tum listeci islemleri icin
> http://liste.linux.org.tr/ adresini kullanabilirsiniz.

Sevgi Saygı GNU/Linux
Bus error -- please leave by the rear door.
Tonguç Yumruk

-- Attached file included as plaintext by Ecartis -- -- File: signature.asc -- Desc: Digital signature