[linux-sohbet] Re: acikyazilim-turkiye

---------

From: Cem Kamil Külekçi (editor@penguen.web.tr)
Date: Wed 24 Mar 2004 - 03:07:32 EST

    Aslinda bu felsefe icinde sirketlesme ve buyume son derece saglikli
    gorunuyor. Linux guc kazaniyor kanisindayim. Ama yine de dediginiz gibi
    eger Redhat, Suse tarzi buyuk firmalar bu isin para kisminin buyusune
    kapilip Microsoftlasma yolunu secerse bu linux kullanicilari icin bir
    sorun olmayacaktir. Linux sadece bu iki dagitimdan ibaret olmadigi icin
    kullanicilar tarafindan olusan ve olusmakta olan linux dagitimlarina
    yonelim artacaktir. Kodlar bir iki kisi tekelinde olmadigi icin bence
    M$'lasma gibi bir tehlike gorunmuyor ufukta. Kabul etmek lazim ki bu
    firmalar birer sirket ve yasamalari icin para kazanmak zorundalar ama
    M$'in windoz uzerindeki gibi bir hakimiyetleri yok Linux uzerinde.

    Ayrica bir noktada da sunu belirtmek isterim. Bilmem kac $'a verilen
    destek bu sirketlerin muhendisler calistirip yeni yeni teknolojiler
    olusturmasi, guvenligi surekli arttirmasi icin gereken parayi temin
    etmesini saglamaktadir. Bence bunda herhangi bir sakinca yok, olmasi da
    son derece saglikli zaten.

    Yani sozun ozu bigun birisi Linux uzerinde ben tekel oldum derse lafi
    "kendi sonumu hazirliyorum" olarak tercume edebilirsiniz. Linux kanimca
    hicbir zaman bu tip girisimlere sahne olamayacaktir.

    Cem Kamil Kulekci