[linux-sohbet] Re: Sn Hakan Polatkan'a bir sorum....

---------

From: C.Hakan POLATKAN (hakanpolatkan@efsanelinux.org)
Date: Thu 18 Mar 2004 - 19:13:09 EST

    Merhaba,
    ilk once bu ekran goruntulerinin hazirlanmasinin gelisiminden bahsetmek=20
    istiyorum. Izmir'de kendi capimizda birseyler yapmaya, Linux ve diger ozgur=
    =20
    yazilimlari tanitmaya ugrasiyoruz. Bunlari yaparken de mumkun oldugu kadar=
    =20
    "her kesime" hitap etmeye ugrasiyoruz. Amacimiz, insanlarin gercekten ozgur=
    =20
    yazilimlarla tanismasini ve ozgurlugu ciddi anlamda hissetmelerini=20
    saglamak...

    Linux'un istemci tarafinda pek kullanilamadigini ya da basarili olmadigini=
    =20
    soyleyenler oldu. Kisisel goruslerine saygim var fakat ben de kisisel=20
    goruslerimi belirtmeliydim. Bu nedenle konusmak yerine "kanit" gostermeyi=20
    tercih ettim.

    Ornekler, Wine ile hazirlanabildigi gibi (cok ugrastiriyor, cogu ornegi=20
    calistirmak ugrastiriyor) asil olarak CrossOver Office ve CrossOver Plugin=
    =20
    kullanarak kolayca hazirlanabiliyor. (bu ozgur yazilima bir ornek=20
    olmayabilir)

    Normal sartlar altinda bu iki yazilimi da satin almaniz gerekiyor. Rahat et=
    mek=20
    istiyorsaniz bu yontemi secmeniz gerekiyor. Fakat Wine ile ugrasmaniz, tabi=
    ri=20
    caizse "kasilmaniz" da mumkundur. Bu durumda dcom bilesenleri, cesitli=20
    fontlar ve gerekli alt uygulamalari tamamen elle kurup, ayarlamaniz=20
    gerekiyor.

    Bunlari denemek isterseniz zaman sinirli olarak indirip, deneyebilirsiniz.=
    =20
    (bazi yazilimlari gucumuz oldugu derecede almaya calisiyoruz) Adobe=20
    Photoshop, Visual Basic, MS Office, Macromedia Flash MX, Macromedia=20
    Dreamweaver MX vs. gibi yazilimlari sorunsuzca kullanabiliyorum. (sevgili=20
    Onur Kucuk sahittir :)

    Bunun yani sira Wine ve Winex ile sevdigim oyunlari oynayabiliyorum. (bu=20
    oyunlarin da lisansli olmasina dikkat edelim) Fakat acik konusmak gerekirse=
    =20
    tum Windows oyunlarini calistiramiyorum. Zaten bunu da beklemiyorum.

    Ayrica sunu da kanitlamak istemistim. Eger bir kullanici Microsoft=20
    platformunda kullandigi uygulamalarin lisanlarina sahip ise (bizim gibi) ve=
    =20
    bu uygulamalari zaman zaman kullanmak zorunda kaliyorsa (yine bizim gibi)=20
    Linux bazi sartlarda kullanilabilir, cozum olabilir.

    Eger web tasarimi ile ugrasiyorsaniz ve Windows'tan kopamiyorsaniz bu size =
    bir=20
    firsat olabilir. Kendinizi "flasher" olarak goruyorsaniz bunu bir de Linux'=
    ta=20
    deneyin derim. Zevkten 4 kose olacaginiza garanti veririm :)

    Sonuc olarak elinizdeki yazilimlar yasal kopya olsa bile Linux'a gecmek ici=
    n=20
    gec kalmadiniz. Hatta Linux uzerinde bu uygulamalari kullanmanin dayanilmaz=
    =20
    hafifligini yasamak icin tam zamani diyebilirim. (her ne kadar kullanmamaya=
    =20
    calissam da bazi uygulamalar dayanilmaz tat veriyor)

    Linux'u (ve ozellikle Slackware'i) seven birisi olarak OpenOffice ya da GIM=
    P=20
    kullanmaya calisiyorum. Bazi durumlarda ise Windows uygulamalarini mecburen=
    =20
    kullaniyorum. Fakat bunun icin platform olarak Linux'u seciyorum.

    Aliskin oldugunuz yazilimlardan kopamiyorsaniz fakat Linux'u merak ediyor,=
    =20
    kullanmak istiyorsaniz. Wine, WineX ya da CrossOver iyi bir cozum olabilir.

    Alper Bey, mesaji biraz uzattim. Kusuruma bakmayin. Sizin sorunuza yanit=20
    verirken baska seylerden de bahsedebilirim diye dusundum. :) (gerci ne dere=
    ce=20
    basarili olabildim bilmiyorum)

    Sadede tekrar gelecek olursam; :)

    Wine, WineX ile bircok sey mumkundur. Yeterki bir uygulama tam olarak neler=
    i=20
    istiyor? sorusuna cevap bulabilelim. Bu zor geliyorsa CrossOver kullanarak=
    =20
    islerimizi kolaylastiralim. (Windows uygulamalarimizin lisansi var ise=20
    CrossOver alarak hem uygulamalarimizi sorunsuzca kullanabiliriz, hem de=20
    CrossOver ve benzeri uygulamalari gelistiren kesimlere destek olabiliriz)

    Aliskanliklarindan kurtulamayan, lisanslarini alip ta duzenini kurmus olan=
    =20
    kisilerin de Linux kullanabilecegini sanirim gosterebildim. Umarim sozlerim=
    =20
    ve orneklerim yerindedir.

    Himm, bu arada Vmware'i hicbir asamada kullanmadigimi da belirteyim.

    Hoscakalin.

    =2D --=20
    C.Hakan POLATKAN - EfsaneLinux.Org
    =2D --

    Per 18 Mar 2004 17:59 tarihinde, ALPER KANAT =FEunlar=FD yazm=FD=FEt=FD:=20