[linux-sohbet] Re: Sn Hakan Polatkan'a bir sorum....

---------

From: Baris Cicek (baris@teamforce.name.tr)
Date: Thu 18 Mar 2004 - 11:19:04 EST

    Windows uygulamalarini calistirabilecek wine disinda bir sistem yok,
    yani bunlar kesin diyebilirim wine ile olusturulan goruntuler.
    Wineloader window manager'a basliklari gecebiliyor.

    Kizilotesini linux uzerinde calistirabilirsiniz. Anahtar kelime olarak
    linux IrDA aratin cok cesitli klavuzlar bulabilirsiniz. Ancak Adobe
    linux desteklemedigi muddetce ben wine uzerinden, veya baska bir yoldan
    photoshop kullanmayi cok deneysel buluyorum. Hic bir garantisi yok.
    Windows'tan cok daha cokmeye meyilli olacaktir calismalariniz.
    Kimseninde bu tip bir durumda proje gelistirecegini sanmiyorum. Xoffice
    (ki ucretli yazilimdir) ile bu kararlilik biraz daha artiyor ama hem
    kaynak kullanimi, hem de kararlilik bakimindan Windows tercih
    edilmelidir diyorum ben, simdilik tabi. Fakat linux bu konuda sorumlu
    tutulmamali. Peki ne yapilabilir, o kadar para verip Photoshop
    aldiginiza gore, Adobe'e Linux destegini saglamalari icin mektup
    atmaniz, hatta bir sonraki surumunde linux kullanmazlarsa alternatif
    urunleri kullanacagizi soylemeniz (yalandan kim olmus), Adobe'a bir nevi
    baski yapmaniz gerekiyor. Ki Adobe bir pazar gorsun ki ve bu konuda
    yatirim yapsin.

    Baska bir sey ise, ayni yazilimlarin ozgur yazilim alternatiflerini
    kullanmaniz. Photoshop icin gimp mesela. Tabiki photoshop gimp'e gore
    cok daha gelismis, ancak gene de cogu isinizi gimp ile de photoshop
    kalitesinde yapabilirsiniz. Hem zaten kimse kullanmadan bu programlar
    nasil gelisecek. Kullanin, zorlandiginiz yerleri programcilara
    bildirin.

    Baris.