[linux-sohbet] Re: M$ ve Medya

---------

From: Cem Kamil Külekçi (editor@penguen.web.tr)
Date: Tue 16 Mar 2004 - 02:55:54 EST

    Fazla uzaklasmaniza gerek yok. Etrafinizdaki insanlara sorun bu insanlar
    o insanlar:)

> [...]
    >=20
    >=20
    >=20
    > Cogu insan M$ ile ozel sozlesme yapiyor herhalde. Insanlarin=20
    > kopyasini buluyor olmasi, lisans olayini umursamadan=20
    > kullaniyor olmasi bedava oldugunu gostermez. Evet cogu insan=20
    > suc isliyor. Ama bunun farkinda bile degil, belki umurlarinda=20
    > bile degil. Cunku bunun verdigi zararlardan aslinda=20
    > habersizler. Bu arada linux grafik arabirimlerini kullanmak=20
    > windows grafik arabirimini kullanmaktan daha kolaydir. Yani=20

    Yeni baslayan bir kullanici icin (ki ulkemizin neredeyse tamami o
    seviyede) Linux ara birimini kullanmak Windows arabirimini kullanmak
    yaninda deveye hendek atlatmak gibi birsey. Gercekci olmak lazim. Belki
    size cok uygundur ama bir baskasina uymuyorsa bunu kabullenmek de bu
    kadar zor olmamali.

    >=20
    > aliskanliklarindan kurtarmamiz=20
    >=20
    > Ne baltasi ne bilemesi? Kim kime savas acti da haberimiz yok.=20
    > Pardon ama siz sanirim acik kaynak kodunu ve ozgur yazilimi,=20
    > M$'a karsi bir savas olarak goruyorsunuz sanirim. Uzecegim=20
    > sizi ama degil.

    C.tesiden bu yana atilan mailleri okursaniz ne baltasi oldugunu ne icin
    bilendigini daha rahat anlarsiniz sanirim. Konuya biraz fazla ortadan
    atlamis oldunuz.
    =20
> [...]
    > istiyorsaniz onu kullanin. Ama sirf=20
    > M$'a karsiyim diye kullaniyorsaniz vaktinizi de bosa=20
    > harcamayin bence. Linux'de Windows gibi bir isletim=20
    > sistemidir, bu kadar basittir olay yani.=20
    >=20
    > M$'un pazar stratejilerini, yaptiklarini, urunlerini=20
    > elestirin ona bir sey diyecegi olamaz kimsenin. Ama tutupta=20
    > Linux kullaniyorum diye kendinizi M$'un azili dusmani=20
    > saniyorsaniz yazik edersiniz kendinize, harab olursunuz.Son=20
    > olarak ta sunu soyleyeyim. Nefretinizi az da olsa=20
    > hafifletirmi bilemem ama bu gun eger PC bu kadar yayginsa=20

    Dedigim gibi arsive bi goz atarsaniz daha rahat bir yorum
    yapabilirsiniz. PC bu kadar yayginsa bunun M$ ile bir alakasi yok. Bu
    gorusunuze katilmiyorum. M$ olmasaydi bir baskasi olacakti, vardi da
    zaten o nedenle PC bu kadar yayginsa ve Mac'lerin cok ustunde bir satis
    grafigine sahipse, bunun baslangici IBM'den gelir. Binlerce ureticinin
    urettigi yeni teknolojiler ve rekabetleri sonunda ucuzlamasi ve hizli
    gelismesi sayesinde PC'ler bugun bu kadar yaygin. PC'lerin kaynagini
    yanlis yerde ariyorsunuz.

    Kolay gelsin

    Cem Kamil Kulekci