[linux-sohbet] Re: M$ ve Medya

---------

From: Baris Cicek (baris@teamforce.name.tr)
Date: Mon 15 Mar 2004 - 16:12:32 EST

    On Mon, 2004-03-15 at 22:36 +0200, Emre Kadioglu wrote:

    > Merhaba,
    >
    > Ä°lk basta bizim kabullenmek zorunda oldugumuz bazi gercekler var
    > birincisi ne yazıkki turkiyede insanlar elektronik esyalardan
    > korkuyorlar ve o yüzden öğrenemiyorlarda

    Insanlarin elektronik esya kullanmaktan korktugu yok. Cep telefonu
    buharla mi calisiyor?

    > Siz bir insana linux dediğiniz zaman korkuyor çünkü hakkında hiç bir şey
    > bilmiyor. öğrenmek de istemiyor

    Windows deyince ne biliyor insanlar? Hem kim bu insanlar? Biz de
    tanisak.

    > bir angarya olarak goruyor. Gerçi bana gore sadece word de yazi yazip
    > e-mail gonderen bir sekreter için linux ya da windows kullanmasi
    > hiç farketmez ama onlara gore fark ediyor ne yazikki.
    > Sonucta bizim insanimiz tembel ve yeniliklere kapali....

    Hmm. Sosyoloji doktoranizi nerede yaptiniz acaba?

    > Zaten cogu insan icin linux de bedava windowsta yani linux u cazip kılan
    > en önemli ozellik tamamen gecersiz kalıyor

    Cogu insan M$ ile ozel sozlesme yapiyor herhalde. Insanlarin kopyasini
    buluyor olmasi, lisans olayini umursamadan kullaniyor olmasi bedava
    oldugunu gostermez. Evet cogu insan suc isliyor. Ama bunun farkinda bile
    degil, belki umurlarinda bile degil. Cunku bunun verdigi zararlardan
    aslinda habersizler. Bu arada linux grafik arabirimlerini kullanmak
    windows grafik arabirimini kullanmaktan daha kolaydir. Yani linux'u bir
    tek fiyati cazip kilmiyor.

    > Bu yuzden bole bir seye karsi baltalarimizi biliyceksek once bizim
    > halkimizi egitmemiz ve yuzyıllardir gelen aliskanliklarindan kurtarmamiz
    > gerekir.

    Ne baltasi ne bilemesi? Kim kime savas acti da haberimiz yok. Pardon ama
    siz sanirim acik kaynak kodunu ve ozgur yazilimi, M$'a karsi bir savas
    olarak goruyorsunuz sanirim. Uzecegim sizi ama degil.

    > Bu ne alaka diyecekseniz. Sole dusunun bilisim pazari bir koy ve M$ de
    > buranin agasi
    > maraba kısmı M$ nin urununu sattigi zaman daha cok para kazaniyor.
    > sonucta her satilan M$ urununden satanlarda kar ediyor.
    > bu durumda bole bir rant pazari varken hukuki yollarla karsilarinda
    > durmamiz cok zor. o yuzden once bilincli bir tuketiciyi hedeflemeliyiz
    > bence...

    Duranlar duruyor. Kaldi ki ayni M$ bundan 5-6 sene sonra linux uzerinden
    de rant saglayabilir. Bu ticaret meselesi. Bir urunden nasil rant
    saglayacaginiz tamamen sizin hayal gucunuzle alakalidir. Illa bir seyi
    alip satmaniz hatta uretmenizde gerekmez aslinda. Zaten eger uretmek
    kosut olsaydi ac kalirdi ulkemin cogu.

    > Baltalar bilenirken yardim gerekirse bende varim......

    Balta malta yok dedigim gibi. Savasta yok. Eger windows kullanmak
    istiyorsaniz, verin lisans ucretini kullanin. Bu sizi ne gunahkar yapar
    ne de hain. Eger linux kullanmak istiyorsaniz onu kullanin. Ama sirf
    M$'a karsiyim diye kullaniyorsaniz vaktinizi de bosa harcamayin bence.
    Linux'de Windows gibi bir isletim sistemidir, bu kadar basittir olay
    yani.

    M$'un pazar stratejilerini, yaptiklarini, urunlerini elestirin ona bir
    sey diyecegi olamaz kimsenin. Ama tutupta Linux kullaniyorum diye
    kendinizi M$'un azili dusmani saniyorsaniz yazik edersiniz kendinize,
    harab olursunuz.Son olarak ta sunu soyleyeyim. Nefretinizi az da olsa
    hafifletirmi bilemem ama bu gun eger PC bu kadar yayginsa bunda M$'un
    katkisi es gecilemez.

    Baris.