[linux-sohbet] Re: Opensource Cozum onerisi

---------

From: Umit Bozkir (bozkiru@itu.edu.tr)
Date: Tue 16 Mar 2004 - 16:02:24 EST

     Eger P100 ve P166 lari yenileme imkaniniz yoksa en azindan ramlerini
    arttirmaya calisin.RPM (paket sistemi) kullanan dagitimlardan (Red
    Hat,Suse,Mandrake) uzak durun derim.Bu sizi sekerli bazi araclardan
    mahrum edecektir ama o makinalarda gozle gorulur performans farki
    olacaktir.Tabii siz "Mandrake kurarim ve gereken ayarlari yapar sistemi
    hizlandiririm" derseniz bir sey diyemem.
    Ancak sunu belirteyim o makinalarda ram arttirmadan openoffice
    calistirmaya calisirsaniz kullanicilara cok buyuk eziyet etmis
    olursunuz.Linux boyle durumlarda "dusuk sistem konfigurasyonu" gibi
    hatalar vermez ve programi calistirmayi dener/calistirir.Ancak
    programin acilma suresi o kadar uzarki,openoffice acildiktan sonra neyi
    calistirdiginizi hatirlarsiniz.Listede bir arkadasin dedigi gibi bir
    server uzerinden calismalari faydali olabilir.
    Bence donanimdan kaynaklanacak yavasliklar icin yeni makinalarla sansinizi
    deneyin.Olmazsa -bulabilirseniz- bir lisans parasina pII ler, hatta p3
    lerle degisimi gerceklestirmeyi deneyin derim.Pek cok seyi yeni bastan
    yapacaginiz icin bazi aksilikler olacaktir.