[linux-sohbet] Re: M$ ve Medya

---------

From: Emre Kadioglu (emrek@imeyil.com)
Date: Tue 16 Mar 2004 - 03:59:20 EST

    Baris Cicek wrote:
    >On Mon, 2004-03-15 at 22:36 +0200, Emre Kadioglu wrote:
    >

    >Insanlarin elektronik esya kullanmaktan korktugu yok. Cep telefonu
    >buharla mi calisiyor?

        cep telefonu olupda msg atmayi bilmeyen yığınla insan var sanırım
    bundan haberiniz yok
        bozarım korkusuyla elektronik esyasina hiç dokunmayan bi suru insan var

    >Windows deyince ne biliyor insanlar? Hem kim bu insanlar? Biz de
    >tanisak.

        Valla sokağa çıkın biraz kobileri, devlet dairelerini, gezin.
    Windows u bir şekilde yıllardan beri gorerek alışmışlar sadece...

    >Hmm. Sosyoloji doktoranizi nerede yaptiniz acaba?

        Bizim insanımızın tembel ya da yeniliklere kapalı olduğunu anlamak
    için sosyolog olmaya falan gerek yok
    sadece biraz objektif önyargısız olarak bakarsanız farketmemek içten
    bile değil. Bakın sanırım beni yanlış anlıyorsunuz
    Ben bole insanlari aşağılayarak falan bundan bahsetmedim ama bu gerçeği
    kotü bişi diye kabul etmemek bize zarar verir.
    öle batı ozentisi avrupaya özenip turkleri aşağılayan bir zihniyetim yok
    eğer bole düsünduyseniz

    >Cogu insan M$ ile ozel sozlesme yapiyor herhalde. Insanlarin kopyasini
    >buluyor olmasi, lisans olayini umursamadan kullaniyor olmasi bedava
    >oldugunu gostermez. Evet cogu insan suc isliyor. Ama bunun farkinda bile
    >degil, belki umurlarinda bile degil. Cunku bunun verdigi zararlardan
    >aslinda habersizler. Bu arada linux grafik arabirimlerini kullanmak
    >windows grafik arabirimini kullanmaktan daha kolaydir. Yani linux'u bir
    >tek fiyati cazip kilmiyor.

        Belirtmek istediğim şey insanların ikisinide bedavaya temin ediyor
    olmasıdır. Ben windows u lisanssiz kullanın bedava gibi bisi demedim.
        Bencede linux grafik arabimleri win den daha kolay ama insanlar
    kullanmıyor ne yazikki

    >Ne baltasi ne bilemesi? Kim kime savas acti da haberimiz yok. Pardon ama
    >siz sanirim acik kaynak kodunu ve ozgur yazilimi, M$'a karsi bir savas
    >olarak goruyorsunuz sanirim. Uzecegim sizi ama degil.

        Ben M$ ye karsi bir savas tan bahsetmiyorum
        Okuduysanız Serdar Koylu Su an baltamı biliyorum yakında baslatacaim
    bir kavga var diye bir mail atmısti
        Bahsedilen savas M$ ye karsi deil onun pazarlama stratejisi
    üzerinedir......

    >Duranlar duruyor. Kaldi ki ayni M$ bundan 5-6 sene sonra linux uzerinden
    >de rant saglayabilir. Bu ticaret meselesi. Bir urunden nasil rant
    >saglayacaginiz tamamen sizin hayal gucunuzle alakalidir. Illa bir seyi
    >alip satmaniz hatta uretmenizde gerekmez aslinda. Zaten eger uretmek
    >kosut olsaydi ac kalirdi ulkemin cogu.

        Sonucta duran kac kisi var siz duruyorsaniz sizin kendi seçiminiz.
        Duranlar da kendi çıkarları için duruyorlar ve bunlari kesinlikle
    suçlayamayiz sonuçta o işi kar etme amacıyla yapıyolar.

    >balta malta yok dedigim gibi. Savasta yok. Eger windows kullanmak
    >istiyorsaniz, verin lisans ucretini kullanin. Bu sizi ne gunahkar yapar
    >ne de hain. Eger linux kullanmak istiyorsaniz onu kullanin. Ama sirf
    >M$'a karsiyim diye kullaniyorsaniz vaktinizi de bosa harcamayin bence.
    >Linux'de Windows gibi bir isletim sistemidir, bu kadar basittir olay
    >yani.

       Ben M$ ye karsi falan deilim onun urunlerine de karsi deilim ama
    pazar stratejisinin tekel olma amacının yanlış olduğunu
    düşünüyorum. Linux u de windowsa karşı olduğum için deil merak ettiğim
    için yukleyip kullanmaya basladım

    >M$'un pazar stratejilerini, yaptiklarini, urunlerini elestirin ona bir
    >sey diyecegi olamaz kimsenin. Ama tutupta Linux kullaniyorum diye
    >kendinizi M$'un azili dusmani saniyorsaniz yazik edersiniz kendinize,
    >harab olursunuz.Son olarak ta sunu soyleyeyim. Nefretinizi az da olsa
    >hafifletirmi bilemem ama bu gun eger PC bu kadar yayginsa bunda M$'un
    >katkisi es gecilemez.
    >
    >Baris.

    Baris bey beni tamamen yanlıs anlamıssınız bunda benimde biraz hatam
    mailimde biraz sert bir uslup kullanmısım ole nefret ettiğim
    kucumsediğim bisi yok
    Öle windows kullanmam ben M$ ye karsıyım falan gibi bir tavrim da yok
    bunu nerden çıkardınız anlayamadım onu
     Gerektiği yerde kullanirım ki kullanıyorumda M$ ye dusman falan da
    deilim hatta yaptığı bazi şeyleri takdir ederim
    sonuçta Windows 95 le birlikte çoğu insan zorlanmadan bilgisayar
    kullanmaya basladi.
    İlk bilgisayar basina oturduğumda 89 yılıydı babam bilgisayari daha önce
    sadece uzay yolunda gormüştü ben hiç gormemiştim. Bilgisayar açıldığında
    karşımıza c:\> gibi bir satir çıktı ve ole bakakaldık. Windows 95 ten
    sonra insanlar bole sorunlar yaşamadılar sonuçta bu gerçekten buyuk bir
    başarı.